זארה תתחרה בקסטרו

זכיינית רשת זארה בישראל, המשבר לצרכן, תשקיע מיליון דולר בעיצוב וציוד כל חנות, לא כולל סחורה % מנכ"ל קסטרו: "זארה היא רשת טובה מאוד, נצטרך להיות טובים יותר"

אתמול (א') פירסם גלובס, כי רשת האופנה זארה מספרד נכנסת לפעילות בארץ. את הזכיון להפעלת הרשת קיבלה המשביר לצרכן. ידוע כי על הזכיון התמודדו גופים מקומיים רבים. הרשת החדשה תוקם ע"י המשביר לצרכן כרשת עצמאית ונפרדת מרשת בתי הכל-בו שלה. את הרשת ינהל מי ששימש עד כה כמנהל חטיבת הטקסטיל של המשביר לצרכן, רמי אלון.

בישראל מתוכננות לקום חנויות של הרשת, בשטח של כ-1,000 מ"ר האחת. החנות הראשונה תיפתח בתוך מספר חודשים.

המשביר תשקיע מיליון דולר בעיצוב ובציוד כל חנות, לא כולל סחורה. עיצוב החנויות מוכתב ע"י רשת זארה.

רשת זארה תתחרה בעיקר בקסטרו, באופנה ברמה בינונית פלוס. היא איננה מתיימרת להתחרות במקס מרה או בוורסאצ'ה, למשל. היא מציעה מגוון רחב של דגמים וטעמים הפונה למגוון גילאים מ- 50-15.

ומה אומר על כך מנכ"ל קסטרו? גבי רוטר: "עד היום, זארה אף פעם לא נתנה זכיינויות. היא תמיד ניהלה בניהול עצמי את האופרציות הבינלאומיות שלה. זארה היא חברה בינלאומית טובה מאוד. אנחנו נצטרך להיות טובים יותר. כל גורם שמוכר אופנת נשים הוא באופן טבעי גורם מתחרה.

"בקסטרו תמיד ידענו להגדיל מחזורים. יש לנו יתרון אחד גדול מאד על כל גורם המגיע לארץ: אנחנו מבינים טוב יותר מכולם את הקונה הישראלית".

מחזור המכירות של המשביר לצרכן יגיע ב-1996 ליותר ממיליארד שקל, כאשר %50 מן המחזור הם ממכירות בתחום האופנה, כ-%25 גידול לעומת שנת 1995. למשביר לצרכן 22 סניפים. במהלך 97' ייפתחו 4 סניפים חדשים. סך ההשקעה בשנה הקרובה בסניפים חדשים כ-50 מיליון שקל.

בין המותגים שהמשביר משווקת, מותגי הילדים: שביניון קידס, דונה קארן ג'וניור, נף נף ג'וניור, גליפט, קיד או קיי.

רשת זארה נחשבת לאחת מרשתות האופנה המצליחות בעולם בעשור האחרון. זארה היא רשת פרטית, ומחזור המכירות שלה נאמד בכמיליארד דולר בשנה. היא פעילה בספרד וב-15 מדינות נוספות באירופה. רק בצרפת פועלות כ-40 חנויות של הרשת. לאחרונה, החלה זארה לפעול גם בארה"ב.

זארה נחשבת לרשת עם אוריינטציה אופנתית נשית, בדומה לקסטרו המקומית, אם כי בסניפיה נמכרת גם אופנת גברים וילדים. אם גאפ, למשל, נתפסת כרשת גברית, בה נמכרים גם אביזרים לנשים וילדים, הרי שכאן המצב הפוך. החברה אינה משקיעה תקציבי ענק בפרסום וקידום מכירות.

הקמת רשת זארה משתלבת בפעילות המשביר לצרכן בתחום המותגים. הרשת משווקת את מנגו, קלווין קליין, מאדר קר ונעלי ריפליי, ומצויה במו"מ לקבלת מותגים אופנתיים נוספים.

כמו כן, משתלבת ההחלטה להכניס את הרשת לארץ, בתוכנית של המשביר לצרכן להוציא חלק מן הפעילות אל מחוץ לסניפי הכל-בו שלה, בחנויות עצמאיות. החברה כבר עושה זאת עם מאדר קר, לה סניפים עצמאיים במספר מקומות בארץ, עם תוכניות פריסה ארציות לשנים הקרובות.

הקמת הרשת גם משתלבת במגמה להקים רשתות אופנה יוקרתיות בארץ, אם ישירות ע"י האופנאים או ע"י זכיינים מקומיים. המשביר לצרכן חברה לחברה לישראל בהקמת רשת קלווין קליין בארץ. לאחרונה פורסם על פתיחת חנויות של רלף לורן, ורסאצ'ה ואחרים.

רשתות השיווק מתחרות בעוצמה על הנישה הזו. לאחרונה פרסמה השקם כוונתה להקים רשת חנויות עצמאית של נקסט ושל טאטי. בשלב זה, משווקים בסניפי שקם גאלרי, בשיטת חנות בתוך חנות, פריטי אופנת גאפ, בננה רפאבליק ופרנץ' קונקשן.

המשביר לצרכן נמצאת בבעלות קו-אופ הריבוע הכחול. החברה מפעילה רשת בתי כלבו ברחבי הארץ, תחת הסיסמא 365 יום בשנה. לא מכבר הקימה החברה תת רשת חנויות זולה - בון מארט, המשווקת מוצרי אופנה, טקסטיל, כלי בית ותמרוקים.

מסע פירסום וקידום מכירות יוצא דופן החל השבוע בבריטניה, בשיתוף פעולה מיוחד בין חברת התעופה "ריינאייר" ליצרנית המכוניות "יגואר". חברת התעופה העמידה לרשות יגואר מטוס נוסעים מסוג בואינג-737, שמבצע מדי יום טיסות משדה התעופה סטנסטד, הסמוך ללונדון, ל-10 היעדים המרכזיים של החברה בבריטניה.

על גוף המטוס שורטט הסמל המסחרי של היצרנית, היגואר, בצבעי ירוק וכסף. היגואר מצוייר על שטח של 12.3 מטר, לאורך המחצית הקדמית של גוף המטוס ומשני צידיו. עיצובו החיצוני של המטוס נעשה על ידי מנהל העיצוב של יגואר והמעצב הראשי, שהיו אחראים גם לעיצוב דגם הספורט החדש של יגואר, ה-"8-XK". יו"ר יגואר, ניק שילה: "חברת התעופה היא שותפה אידיאלית למסע קידום מכירות מסוג זה". «זהבה דברת דרור מרום «זארה תתחרה בקסטרו «זכיינית רשת זארה בישראל, המשבר לצרכן, תשקיע מיליון דולר בעיצוב וציוד כל חנות, לא כולל סחורה % מנכ"ל קסטרו: "זארה היא רשת טובה מאוד, נצטרך להיות טובים יותר"