חברת אלישר תפסיק לשווק סיגריות "קנט" ו"לאקי סטרייק" ע"פ דרישת פיליפ מוריס

בריטיש אמריקן טובקו - יצרנית קנט, לאקי סטרייק ופאל-מאל - במגעים מתקדמים להעברת ההפצה לחב' ש. שמיע

חברת אלישר תקים מערך עצמאי להפצת מותגי הסיגריות של פיליפ מוריס. החברה תפסיק לעבוד עם מפיצים ראשיים וסיטונאים, וזאת על פי בקשת פיליפ מוריס. כך נודע ל"גלובס".

במקביל תפסיק החברה, גם זאת על פי בקשת פיליפ מוריס, לייצג בארץ את חברת BAT - בריטיש אמריקן טובקו, שבין מותגיה נמנים קנט, לאקי סטרייק ופאל מאל. בין מותגי פיליפ מוריס נמנים מרלבורו, L*M ובונד סטריט.

קבוצת אלישר הקימה חברה חדשה, "אלישר סיגריות", שתשווק ישירות את מותגי פיליפ מוריס. החברה החדשה תגייס יותר מ-200 עובדים לתפקידים השונים, ותרכוש או תשכור למעלה מ-200 כלי רכב מצויידים במיחשוב, שידווח על המכירות בזמן אמת ויבטיח כיסוי מלא של נקודות המכירה.

ל"גלובס" נודע עוד, כי BAT מנהלת מגעים מתקדמים למתן הזיכיון ליבוא ושיווק מוצריה לחברת ש. שמיע, המשמשת כמפיצה הראשית של חברת ח. אלישר. ש. שמיע אחראית להפצת %60 ממוצרי חברת אלישר. החברה נמצאת בבעלות שאול שמיע. אלישר מעסיקה 4 מפיצים ראשיים: ש. שמיע לאיזור המרכז והצפון, ניקוטרון לאיזור המרכז והדרום, מאיר כהן לאיזור ירושלים וענבטווי לאיזור מזרח ירושלים והשטחים.

במכתב ששיגרה אלישר לסוכניה נאמר, כי היא נאלצת להפסיק את הסכם ההפצה איתם, לאחר שתוקפו של זה מסתיים בסוף אוקטובר השנה. כמו כן מציינת החברה, כי תפסיק להפיץ את מותגי BAT. גורמים בענף אמרו ל"גלובס", כי איש לא העלה בדעתו שאלישר לא תחדש את ההסכם, ולכן לא נעשו כל צעדים להיערכות לקראת כך.

מנכ"ל חברת מנשה ח. אלישר, עודד אלישר, אישר את הידיעה. אלישר אמר: "למען מיצוב החברה בעמדה תחרותית טובה יותר למשך תקופה ארוכה, החליטה חברתנו על אסטרטגיה חדשה, של שיווק ישיר של מותגי חברת פיליפ מוריס, שהם עיקר העיסוק ומחזור המכירות שלה. הגם שלפי חוזי ההתקשרות הקיימים אין חובה לעשות כן, החברה מסרה הודעה לכל מפיציה על סיום ההתקשרות עימהם החל מיום 1 בנובמבר 1998".

היקף שוק הסיגריות בישראל מוערך ב-2.5 מיליארד שקל בשנה. «מאת זהבה דברת «חברת אלישר תפסיק לשווק סיגריות "קנט" ו"לאקי סטרייק" ע"פ דרישת פיליפ מוריס «בריטיש אמריקן טובקו - יצרנית קנט, לאקי סטרייק ופאל-מאל - במגעים מתקדמים להעברת ההפצה לחב' ש. שמיע «מאת זהבה דברת «חברת אלישר תפסיק לשווק סיגריות "קנט" ו"לאקי סטרייק" ע"פ דרישת פיליפ מוריס «בריטיש אמריקן טובקו - יצרנית קנט, לאקי סטרייק ופאל-מאל - במגעים מתקדמים להעברת ההפצה לחב' ש. שמיע