חוטר-ישי תובע 9 מיליון שקל מיו"ר ומנכ"ל החברה להגנת הטבע בטענה להוצאת דיבה

טוען: אינני יזם נדל"ן, אינני שותפו של דוד אפל ואינני מנסה להשתלט על החברה להגנת הטבע

ראש לשכת עוה"ד, עו"ד דרור חוטר-ישי, הגיש היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בגין לשון הרע, בגובה 9 מיליון שקל, נגד מנכ"ל החברה להגנת הטבע, איתן גדליזון, יו"ר הוועד המנהל של החברה, שיואב שגיא, ויועץ התקשורת, אייל ארד. במקביל הגיש חוטר-ישי כנגד השלושה קובלנה פלילית פרטית בבית משפט השלום בכפר-סבא.

חוטר-ישי טוען, באמצעות עו"ד שלומית הראל, כי הוא משמש כיו"ר האגודה להנצחת זכרו של אורי מימון, המפעילה 350 חוגי סיירות. לטענתו, עד לספטמבר 1997 פעלו חוגי הסיירות במסגרת החברה, והחל ממועד זה, על רקע שורת הפרות הסכם מצד החברה וחילוקי דעות עקרוניים, החלה האגודה לפעול במסגרת עצמאית.

לטענתו, גדליזון ושגיא מנהלים מסע פרסום לקראת הבחירות לוועד המנהל של החברה להגנת הטבע, כדי לגייס תומכים. במטרה לקדם את מטרותיהם, הקימו את הקבוצה הנקראת "נאמני החברה להגנת הטבע", וטענו, כי חברי אגודת חוגי הסיור בראשותו של חוטר-ישי, מנסים להשתלט על מוסדות החברה, כדי לשנות את יעדיה ולצמצם את פעילותה בתחום הגנה על שטחים פתוחים וירוקים. הם אף ציינו, כי התנגדות החברה להגנת הטבע לבנייה בשטחים פתוחים, גורמת הפסדים כבדים לאנשי עסקים ועורכי דין המעורבים בעסקי נדל"ן, דוגמת חוטר-ישי.

כמו כן, הפיצו הנתבעים כרזה, בה נטען, כי אלפי דונמים המוגדרים "שטח ירוק", ניקנו באחרונה על ידי הקבלן דוד אפל וחוטר-ישי, אשר הצליחו להפשיר חלק מהקרקעות, לבנות עליהן ולהרוויח מיליונים.

לטענת חוטר-ישי, לא קנה אלפי דונמים של "שטח ירוק", לא הפשיר שטח כזה, לא בנה עליו ולא הרוויח מהבנייה מיליונים. כמו כן, לטענתו, לא היה מאבק של החברה להגנת הטבע להצלת שטחים ירוקים שנרכשו על ידו והופשרו לבנייה. לדבריו, המתמודדים על חברות במוסדות החברה אינם פועלים בעצה אחת עימו, וגם אם חלקם מוכר לו, אין הם בגדר מקורביו, השותפים עימו למזימה כביכול.

לטענתו, הצגה כוזבת זו, כאילו הוא מנסה להשתלט על החברה להגנת הטבע במטרה לטרפד את מאבקיה, הפוגעים כביכול בעסקיו, הפכה אותו למטרה לשנאה בעיני הבריות, ופגעה קשות בשמו, במשרתו ובמשלח ידו, שכן הוא היה מוכר כעורך דין, ועתה, בהינף קולמוס, הפך ליזם ואיש נדל"ן.

חוטר-ישי טוען, כי במקרה אחר פורסמה בעיתון ידיעה שציטטה את ח"כ יוסי שריד, הנמנה על קבוצת נאמני החברה להגנת הטבע, לפיה "כנופיית חוטר-ישי" עלולה לחסל את השטחים הירוקים. לטענת חוטר-ישי, הוא אינו ראש כנופיה, אינו שותפו בעסקים של אפל, אינו מנסה להשתלט, בעצמו או באמצעות אחרים, על החברה להגנת הטבע, לא רכש כל שטחים ירוקים ואינו מנסה להנהיג מהלך שיכשיל מאבק על שטחים כאלו.

לטענתו, הוא מעולם לא ביקש לעצמו חלק ונחלה בהנהלת החברה למטרת קידום עסקיו או לכל מטרה אחרת, ומסע ההשמצות, כפי שהוא מכנה אותו, מקורו ברצונה של קבוצת אנשים מתחומי החינוך ומדעי הסביבה, שחלקם מכריו שלו, להתמודד בבחירות לוועד המנהל של החברה להגנת הטבע.

טרם הוגש כתב הגנה. «שמאת הדס מגן «חוטר-ישי תובע 9 מיליון שקל מיו"ר ומנכ"ל החברה להגנת הטבע בטענה להוצאת דיבה «טוען: אינני יזם נדל"ן, אינני שותפו של דוד אפל ואינני מנסה להשתלט על החברה להגנת הטבע