חוקרי יאח"ה אספו מסמכים במסגרת בדיקת החשדות נגד דורון לוי ב"פרשת הולילנד"

האיסוף - על פי צו בימ"ש * לוי מכחיש החשדות * מס הכנסה: דו"ח מבקרת האגף הועבר למשטרה

מחלקת המודיעין של היחידה הארצית לחקירות הונאה פתחה בבדיקת חשדות לעבירות לכאורה מצד נציב מס הכנסה, דורון לוי, ב"פרשת הולילנד" שנחשפה ב"גלובס". לוי הכחיש בעבר את כל החשדות שהועלו נגדו.

על פי החשד, איפשר לוי לחברת הולילנד קורפוריישין לבצע רישומים כוזבים ולהעביר נכסים במחיר פיקטיבי, שאיפשר לה להתחמק מתשלום מיסים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, הן לאוצר בישראל והן לאוצר האמריקני. בשלב זה עוסקת מחלקת המודיעין באיסוף החומר הנוגע לפרשה.

ל"גלובס" נודע, כי האיסוף נעשה בתיאום עם פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, הבודקת את הפרשה לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, מיכאל בן-יאיר. רק בתום הבדיקה, תחליט ארבל האם להורות על פתיחת חקירה פלילית גלויה כנגד לוי, וכנגד גורמים נוספים המעורבים בפרשה.

על מנת לאפשר את קבלת מסמכי חברת הולילנד קורפוריישין, פנו חוקרי המשטרה אל בית המשפט, וקיבלו צו המתיר העברת מסמכים לידיהם. במסגרת זו, נתפס במשרדי מבקרת האגף חומר רב, ובין היתר: דו"ח מבקרת מס הכנסה, המצביע על החשדות לכאורה כנגד לוי; פתק בכתב ידו של לוי, המורה לממונה על מס שבח ומס רכוש במחוז ירושלים לאשר להולילנד להעביר נכסים ולגבות מס רכישה ומס שבח על פי המחיר הנמוך; חוזי ההתקשרות להעברת המקרקעין ועוד.

דובר המשטרה אמר בתגובה: "אין אנו נוהגים להתייחס לפעילות מודיעינית, ואין להבין מזה שמתקיימת או לא מתקיימת פעילות מודיעינית בעניין".

מנציבות מס הכנסה נמסר בתגובה: "לפני כחודשיים הועבר דו"ח מבקרת האגף בנושא הולילנד אל המשטרה, על פי בקשת המשטרה. אנו נכונים לספק לכל גורם מוסמך את כל המסמכים הרלוונטיים, על מנת להוציא את האמת לאור". «מאת יואב יצחק «חוקרי יאח"ה אספו מסמכים במסגרת בדיקת החשדות נגד דורון לוי ב"פרשת הולילנד" «האיסוף - על פי צו בימ"ש * לוי מכחיש החשדות * מס הכנסה: דו"ח מבקרת האגף הועבר למשטרה