חיון מחשבים תרכוש את כור תקשורת ישראטל תמורת כמיליון דולר

חברת חיון מחשבים חתמה על הסכם עקרונות לגבי רכישת חברת כור תקשורת ישראטל (כור ישראטל), הנמצאת בשליטת קונצרן כור. חיון עשויה לרכוש את כל מניותיה של כור ישראטל תמורת סכום השווה להונה העצמי של האחרונה בתום שנת 96'. על פי הערכות, מדובר בסכום הנע סביב מיליון דולר.

כור ישראטל מצויה בבעלות של כור תקשורת והתראה ושל כור אלקטרוניקה, ששתיהן מצויות בבעלותו המלאה של קונצרן כור. ככל הנראה, בעקבות מדיניות כור להתמקד בתחומי המניבים רווחיות גבוהה יותר לקונצרן, נענתה כור לפניית חיון, והסכימה למכור את כור ישראטל. כור ישראטל עוסקת במכירת ציוד היקפי למחשבים, בעיקר מדפסות וסורקים, וכן מחשבים תואמי מקינטוש, ללקוחות מוסדיים ולמשווקים. תחומי פעילות אלה הם גם התחומים שבהם מתמחה חיון.

היקף מכירותיה של כור ישראטל בשנת 96' הסתכם בכ-40 מיליון שקל, ובעקבות הפסקת מכירות של מדפסות מתוצרת H.P צפוי מחזור המכירות של החברה לרדת בשנה הקרובה ל-25 מיליון שקל.

בנוסף לרכישת כור ישראטל עצמה, תרכוש חיון מידי כור תקשורת והתראה את חלקי החילוף והרכוש הקבוע של המעבדה הנותנת שירות לכור ישראטל, וזאת על פי מחירי העלות של נכסים אלה.

מנכ"ל חיון מחשבים, רפי חיון, אמר היום ל"גלובס", כי רכישת כור ישראטל עשויה להביא לגידול משמעותי במכירותיה של חיון, אשר הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של 96' בכ-47.5 מיליון שקל.

חיון, שלאחרונה הפכה גם למפיצה של מוצרי י.ב.מ למחשבים אישיים בישראל, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 96' עם הפסד של 2.5 מיליון שקל. לדברי רפי חיון, חיון מחשבים מתכוונת להגדיל באמצעות הרכישה את סל המוצרים המשווקים על ידה, וכן את קהל לקוחותיה, וזאת בזכות רשת המפיצים של כור ישראטל. חיון, הנשלטת על ידי רפי ושמעון חיון, רכשה בשנת 95' כ-%18 ממניות חברת החומרה מלל, שגם הן נסחרות בבורסה. «אמיר אייזנברג «חיון מחשבים תרכוש את כור תקשורת ישראטל תמורת כמיליון דולר «