חנות-בתוך-חנות בסופר אופיס: מתנות, בעיקר למנהלות

רשת סופר אופיס לציוד משרדי, הסובלת מהפסדים, עורכת שינויים מבניים ושיווקיים * מנכ"ל סופר אופיס, דוד גדנקן: בנינו מחדש את מחלקות הריהוט המשרדי והמחשבים, ואנו פותחים מחלקות מתנות "בכיוון פמיניסטי"

בימים אלו נפתחות בסניפי רשת סופר אופיס לציוד משרדי בארץ מחלקות חדשות, למכירת מתנות למנהלים ומנהלות. המחלקות יהיו בשיטת SHOP IN SHOP, כשהן מופרדות משאר אזורי החנות בריהוט ובריצוף עץ מיוחד. החנות הראשונה תיפתח היום (א') בחנות ברעננה, בעיצוב הארכיטקט שלום דוידוביץ'. שטח כל חנות יהיה 20 מ"ר. בהקמת החנות הראשונה הושקעו כ-100 אלף שקל.

הנהלת הרשת החליטה על הרחבת השירותים הקיימים בסופר אופיס, בעקבות ממצאי סקר שוק מקדים, שחשף כי קיים ביקוש גדל והולך בקרב קהל הלקוחות למתנות מנהלים בדרגים שונים.

מנכ"ל סופר אופיס, דוד גדנקן: "החלטנו להקים את המחלקות במטרה לתת תנופה למכירות הרשת, ולבדל אותה מהמתחרים.

"מצאנו שצריך בידול בשלושה נושאים, ששניים מהם כבר בוצעו: האחד - הגדלנו מאוד את תחום הריהוט המשרדי, והכנסנו, בהשקעה של 200 אלף שקל, ריהוט יוקרתי מאיטליה במחירים זולים יותר מריהוט תוצרת הארץ. הנושא השני היה מיצוב מחדש של מחלקת המחשבים, התוכנות, הלומדות ואביזרי המחשב, כולל עמדות ניסוי. נפתחה מעבדה ראשונה בסניף תל-אביב, ובקרוב יפתחו מעבדות דומות ברעננה ורמת גן. אנו מקבלים עזרה בתמיכה והדרכה מחברת בראדר".

"התוצאה המפתיעה ביותר של הסקר, היתה שחסרה בארץ חנות או אגף למתנות למנהלים ומנהלות. עד עתה, קנו בחנויות למוצרים לגבר, אבל זה לא ענה על הדרישות. הסקר הראה שיש שכבה גדלה של מנהלות, שיש בעיה למצוא להן מתנה מתאימה לשולחן הניהול שלהן ולתפקיד שהן ממלאות. אותן מנהלות מגלות התנגדות לבושם כמתנה, למשל, כי בושם הוא בחירה אישית וטעם אישי.

לפי סקר שערכה החברה, קשה למנהלים, ובייחוד למנהלות למצוא מתנות מתאימות. מנהלות מתנגדות לבושם כמתנה, למשל, כי מדובר בבחירה של טעם אישי

"עשינו סקר נוסף בנושא, ומצאנו שהמוצרים המועדפים הם מוצרי עור יוניסקס. היינו בתערוכות והזמנו דברים ייחודיים: מוצרי עור שונים, תיקים, מוצרי שולחן וצעצועי מנהלים מבית גבעוני, ובנוסף מקטרות, עניבות, עטים יוקרתיים ועוד. גבעוני הסכים לבנות לנו מחלקה שתענה על צורך זה - עם מגוון גדול באיכות, עיצוב ומחירים אטרקטיביים. השופ אין שופ יהיה בכיוון פמיניסטי כדי להביא מנהלות ומזכירות".

במהלך כולו יושקעו כ-300 אלף שקל ב-3 חנויות, ועוד 340 אלף דולר במוצרים שיגיעו מטיוואן, גרמניה ועוד, בהם: עניבות אקסקלוסיביות, אביזרים ופסלים קינטיים ומגנטיים, טייפים, יומנים אלקטרוניים, עטים, צעיפים ועוד. בנוסף, אפשר יהיה להשיג את המוצרים גם באמצעות ה"טלאופיס" - הקטלוג של סופר אופיס.

גדנקן: "אנו צופים להגדיל את מחזור המכירות של הרשת בכ-%5-%6. מדובר בנסיון. הצבנו את המוצרים לקראת החג, עוד לפני שהחנות-בתוך-חנות הוקמה, והקהל נענה לזה". -- האם זה מה שיציל את הרשת, המצויה בהפסדים גדולים?

גדנקן: "מה שיציל את הרשת זה פתיחת חנויות נוספות בירושלים ונתניה, הגדלת מחלקת מוסדות, בה התחלנו כבר, ולשם כך בחרנו מנהל חדש. המבצע הגדול בתחום זה מתוכנן למאי. בכוונתנו להכניס מאות לקוחות נוספים, משרדים קטנים ובינוניים לטלאופיס. אני מאמין בהתפתחות חנויות המגה, ויודע מהשטח שיש התפוררות גדולה בחנויות קטנות. רשמנו באפריל השנה, ב-11 ימי עבודה, גידול של %14.5 במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אז יש תקוה". «זהבה דברת «חנות-בתוך-חנות בסופר אופיס: מתנות, בעיקר למנהלות «רשת סופר אופיס לציוד משרדי, הסובלת מהפסדים, עורכת שינויים מבניים ושיווקיים * מנכ"ל סופר אופיס, דוד גדנקן: בנינו מחדש את מחלקות הריהוט המשרדי והמחשבים, ואנו פותחים מחלקות מתנות "בכיוון פמיניסטי"