י.ב.מ ישראל תרכוש %51 מתדיראן מערכות מידע תמורת 9.4 מיליון דולר

חברת י.ב.מ ישראל תרכוש מידי חברת תדיראן כ-%51 ממניות חברת הבת, תדיראן מערכות מידע (תמ"מ). י.ב.מ תשלם תמורת המניות הנמכרות סכום של 5.5 מיליון דולר, ובנוסף התחייבה להעביר לתמ"מ נכסים בשווי הנאמד ב-3.9 מיליון דולר, כך ששוויה הכולל של ההשקעה של י.ב.מ בתמ"מ יסתכם ב-9.4 מיליון דולר. תדיראן מדגישה, כי ביצוע העיסקה עדיין מותנה באישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים.

מלבד רכישת המניות, הוסכם כי תמוזג פעילותן של השתיים בתחום מתן שירותי ה-OUTSOURCING (יעוץ חיצוני לפרוייקטים הנדסיים), וי.ב.מ תפנה אל תמ"מ את לקוחותיה בתחום זה. בעקבות המיזוג תהפוך תמ"מ לחברה שהיקף הכנסותיה ב-97' עשוי להגיע ל-50 מיליון דולר. היות ותדיראן מערכות מידע הינה חברה פרטית נתוניה הכספיים אינם מתפרסמים על ידי תדיראן, והנתון הידוע האחרון הוא כי החברה סיימה את שנת 95' עם רווח של 5.1 מיליון שקל, וכי מחזור המכירות שלה ב-96' נע סביב 30 מיליון דולר. כמו כן, נמסר כי צבר ההזמנות של החברה שנוצרה בעקבות המיזוג מסתכם כיום ב-70 מיליון דולר.

למעשה, בעקבות העיסקה תהפוך תמ"מ לזרוע ה-OUTSOURCNIG של י.ב.מ ישראל וחלק ממערך השירות העולמי שלה. תמ"מ תציע שירותיה ללקוחות שתי החברות, כולל השירותים הפנימיים שלהן עצמן. חשיבות העיסקה מבחינת תמ"מ היא פתיחת ערוץ שיווק אל י.ב.מ העולמית, ובאמצעותה אל לקוחות י.ב.מ בחו"ל. לאחר העיסקה, ימשיך יהושע (אוסי) לאונר לכהן כמנכ"ל תמ"מ.

תמ"מ הוקמה על ידי תדיראן בשנת 1990 במטרה לרכז את פעילותה של חטיבת מערכות המידע של תדיראן. ריכוז פעילות זו הושלם בשנת 94', ומאז עוסקת החברה בשלושה תחומים מרכזיים: מתן שירותי OUTSOURCING, פיתוח תוכנה ופרוייקטים (בין היתר, תוכנות לטיפול בבעיית שנת 2000), ושיווק מוצרי מדף בתחום התוכנה.

ישראל זמיר, מנכ"ל תדיראן, אמר לאחר חתימת העיסקה, כי ההסכם הוא חלק ממדיניות החברה לחבור לגורמים בינלאומיים מובילים בתחומם ולצרפם כשותפים אסטרטגיים. זמיר הוסיף, כי העיסקה מהווה פריצת דרך בתחום שירותי המידע בישראל, והיא תביא להרחבת אפיקי הפעולה בתחום שירותי המידע בישראל, תחום שבשנים האחרונות נרשמה בו פריצה בעולם כולו. «אמיר אייזנברג «י.ב.מ ישראל תרכוש %51 מתדיראן מערכות מידע תמורת 9.4 מיליון דולר «