ידיעות תקשורת גברה על רפיד שבבעלות מעריב: רכשה את נור פרסום חוצות ב17.5 מיליון שקל

המחיר גבוה ב-2 מיליון שקל ממחיר המינימום שנקבע למכירה * ידיעות קיבלה אישור עקרוני מהממונה על ההגבלים

ידיעות תקשורת רכשה היום (ה') את נור פרסום חוצות תמורת 17.5 מיליון שקל - ב-2 מיליון שקל מעל למחיר המינימום שנקבע למכירה.

כך נקבע בהתמחרות שנערכה בפני סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ישי לויט, בין ידיעות תקשורת, בבעלות "ידיעות אחרונות", שמחזיקה כ-%25 ממניות נור, לבין רפיד שילוט חוצות, שבשליטת "מעריב".

השופט דחה את בקשת רפיד לדחיית המועד להתמחרות. ההתמחרות עצמה ארכה זמן קצר, והחלה בהצעת רפיד לשלם 15.8 מיליון שקל, מול הצעת ידיעות תקשורת, שעמדה על 16 מיליון שקל. בהמשך העלו שני הצדדים את הצעותיהם ב-200-100 אלף שקל בלבד בכל סיבוב.

בשלב מסויים העיר השופט, כי הוא מבין את ההלצה על היהודים שאמנם לא הרגו את ישו, אבל הוציאו את נשמתו. בסיום ההתמחרות הציעה ידיעות תקשורת 17.5 מיליון שקל, ורפיד ויתרה.

עובדי נור שנכחו באולם הגיבו לסיום ההתמחרות במחיאות כפיים. משה נורי, בעלי נור פרסום חוצות, שנכח אף הוא באולם, נראה נרגש, וסירב להגיב.

בא-כוח ידיעות תקשורת, עו"ד ראובן בכר, אמר בדיון, כי הממונה על ההגבלים, עו"ד דוד תדמור, נתן הסכמה עקרונית לרכישה, בתנאים מגבילים, אשר ידיעות תקשורת מוכנה לקבל על עצמה. יצויין כי הממונה מעניק אישור לעיסקה רק לאחר שיש הסכם חתום.

ההתמחרות נקבעה ע"י השופט לויט ביום ג' השבוע, בעקבות בקשת המפרק הזמני של נור, עו"ד ישי בית-און, לאשר קלו למכור את נכסי נור פרסום חוצות לידיעות תקשורת תמורת 15.5 מיליון שקל. באותו דיון טענה רפיד כי היא מציעה סכום זהה, וביקשה שהות לבדיקת הזכיונות. הנכס העיקרי של נור פרסום חוצות הוא תיק הזכיונות שלה, הכולל כ-113 זכיונות של שלטי חוצות.

רפיד ביקשה לדחות את ההתמחרות ליום א', בטענה שחסר לה מידע חיוני על היקף חוזי הפרסום של נור עם מפרסמים שונים ב-3 החודשים האחרונים. בא-כוחה של רפיד, עו"ד זאב שרף, טען כי המידע דרוש לצורך גיבוש צפי הכנסות של נור, כדי שרפיד תוכל לבחון את יכולתה לשפר את הצעת הרכישה שלה. הוא העלה חשש, כי מידע זה מצוי בידי ידיעות תקשורת, "המלווה את נור מקרוב".

המפרק המפעיל של נור, עו"ד בית און, התנגד לבקשת הדחייה, ואמר כי ביומיים האחרונים היה נתון ל"מטר של בקשות", מצד רפיד לאינפורמציה ולמידע נוסף על נור.

השופט לויט דחה, כאמור, את הבקשה, וציין, כי לשני הצדדים בהתמחרות יש את אותו מידע, ואין יתרון לאף צד.

לאחר סיום ההתמחרות ביקשה רפיד לעכב את ביצוע ההחלטה, בקשה שנדחתה אף היא על-ידי השופט לויט. «מאת אביבה קרול «ידיעות תקשורת גברה על רפיד שבבעלות מעריב: רכשה את נור פרסום חוצות ב17.5 מיליון שקל «המחיר גבוה ב-2 מיליון שקל ממחיר המינימום שנקבע למכירה * ידיעות קיבלה אישור עקרוני מהממונה על ההגבלים