יואב יצחק לבג"ץ: להעמיד לדין את יעקב נאמן בפרשת כוכב השומרון

טוען: נתניהו מתכוון להחזיר את נאמן למשרד המשפטים אם יזוכה במשפטו הנוכחי

העיתונאי יואב יצחק פנה היום (ג') לבג"ץ, בבקשה להגיש כתב אישום כנגד עו"ד יעקב נאמן, שר המשפטים לשעבר, בגין "מעשיו בתיק הפירוק של חברת כוכב השומרון, שבה התמנה על ידי בית המשפט לכונס נכסים, מנהל מיוחד ומפרק זמני", בעבירות לכאורה של איומים וסחיטה באיומים, קבלת דבר במירמה, שיבוש מהלכי משפט ולקיחת שוחד.

פנייתו של יצחק באה במסגרת בקשה למתן צו על תנאי וקביעת מועד לדיון דחוף בעתירה, שהגיש בזמנו כנגד מינוי נאמן לשר המשפטים. נאמן עומד כעת לדין בגין מסירת תצהיר כוזב לבג"ץ ומסירת עדות שקר בעקבות אותה עתירה, ופסק הדין יינתן מחרתיים (ה').

לטענת יצחק, נאמן, בתפקידו כמפרק חברת כוכב השומרון, הציג טיוטת דו"ח מפליל כנגד בעלי המניות בחברה, במטרה לכפות עליהם להזרים מילוני דולרים לקופת הפירוק, ששימשו בחלקם למימון שכר טירחתו. לדבריו, נאמן קיבל 803 אלף דולר מתוך כספים אלה, כתמורה ישירה להימנעותו מהשלמת ההליכים הפליליים לכאורה והאזרחיים כנגדם בתיק, וכתמורה להסכמתו להמליץ בפני בית המשפט לאפשר להם לקבל בחזרה לשליטתם את המשך הפעלת החברה.

עוד טוען יצחק, כי נאמן מסר דו"ח כוזב לבית המשפט, בו טיהר את בעלי המניות מהעבירות הפליליות החמורת שייחס להם בטיוטת הדו"ח, במקום לפעול למיצוי הדין עימם ולחייבם להשיב לקופות הפירוק סכום ריאלי כולל של 15 מיליון דולר.

כן דורש יצחק להגיש כתב אישום כנגד נאמן בגין עדות שקר ושבועת שקר, בשל דברים שמסר בתצהירו לבג"ץ בעתירה באותו נושא. נאמן טען, כי בג"ץ דחה את עתירתו של יצחק, שדנה בעניינים בפרשת כוכב השומרון. לטענת יצחק, בפסק הדין בעתירה "אין כל מילה שיש בה משום דחיית העתירה בפרשת כוכב השומרון".

כן טוען יצחק, כי העמדתו של נאמן לדין בפרשה זו היא מחוייבת המציאות, שכן מדובר בפרשת שחיתות חמורה, בה קיבל נאמן הטבה כספית משמעותית. יצחק טוען, כי נודע לו שראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון למנות את נאמן לתפקיד שר המשפטים, אם יזוכה במשפטו המתנהל בימים אלה. לפיכך, טוען יצחק, מתבקש דיון דחוף בעתירה.

יואב יצחק הוא עיתונאי ב"גלובס". «מאת הדס מגן «יואב יצחק לבג"ץ: להעמיד לדין את יעקב נאמן בפרשת כוכב השומרון «טוען: נתניהו מתכוון להחזיר את נאמן למשרד המשפטים אם יזוכה במשפטו הנוכחי