מג'יק: לגולדשטיינים מחכה עבודה קשה

חברת מג'יק, האחזקה העיקרית של קבוצת משוב מחשבים, אינה מספקת את הסחורה גם ברבעון השני של 98'. היום (ב') דיווחה מג'יק על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 98', המלמדות על הפסד שיא מבחינתה של החברה. מג'יק, המפתחת את מחולל היישומים "מג'יק", הציגה ברבעון השני הפסד של 6.5 מיליון דולר (1.15 דולר למניה), לעומת הפסד של 1.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.

מג'יק, שברבעון הרביעי של 97' הציגה את עצמה כמי ש"מנקה את האורוות" וביצעה הפרשה חד פעמית לכאורה של יותר מ-5 מיליון דולר, אינה מצליחה להיפטר בינתיים מנגע ההפסדים. גם הפריטים החד פעמיים אינם נעלמים מדו"חותיה של מג'יק, שברבעון השני של 98' נאלצה להפריש סכום של 2.6 מיליון דולר בגין חובות מסופקים של לקוחות במזרח אסיה ובעקבות תוכנית הארגון מחדש המתמשכת שמיושמת בחברה. בינתיים, תוצאות התוכנית עדיין אינן נראות.

מחזור ההכנסות של מג'יק ממשיך לקפוא על שמריו, והחברה אינה מצליחה להתרומם מרמת הכנסות של 9-8 מיליון דולר ברבעון. את הרבעון השני של 98' סיימה מג'יק עם הכנסות של 8.8 מיליון דולר, לעומת 8.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה. עם זאת, במחצית הראשונה של 98' הסתכמו הכנסותיה של מג'יק ב-17 מיליון דולר, בהשוואה ל-18.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-97'.

יקי דוניץ, ממנהליה ובעליה של קבוצת משוב, ייחס בסקירתו את ההפסדים לתהליך שעוברים שוקי היעד של מג'יק. לדבריו, לקוחותיה של החברה מפסיקים בהדרגה להזמין יישומים ספציפיים, כדוגמת אלה שמפתחת מג'יק, ועוברים לרכוש חבילות הכוללות פתרונות מלאים לארגונים. מג'יק עצמה מנסה להשתלב בתהליך זה, ומקווה להפוך מספק של כלים לספק של פתרונות כוללים.

את המהפך הזה מג'יק צפויה לעבור בתמיכתה של המשקיעה החדשה בחברה, קבוצת פורמולה. האחרונה רכשה בתחילת השנה כ-%14 ממניות מג'יק לפי מחיר של 5 דולרים למניה, ויש בידיה אופציה המאפשרת לה להגיע לאחזקה של %31 בחברה. פורמולה, באמצעות מערכי השיווק הענפים שלה ושותפיה האסטרטגיים, עשויה לסייע למג'יק לחדור לשווקים חדשים ולשנות את מעמדה למעמד של ספקית כוללת של פתרונות. בינתיים, מג'יק לא הצליחה אפילו להציג רווח תפעולי, והרבעון השני הוא הרביעי ברציפות בו מציגה החברה הפסד תפעולי.

קבוצת משוב דווקא מאמינה במג'יק במחיריה הנוכחיים, ובמקביל לפרסום הדו"חות היא הודיעה על החלטה שקיבל דירקטוריון החברה לרכישת מניות מג'יק, ככל הנראה באמצעות ביצוע הקצאה פרטית. לפי ההחלטה, תרכוש משוב עד מיליון מניות של מג'יק לפי מחיר של 3.5 דולרים למניה (נכון להיום נסחרת מניית מג'יק במחיר של 3.25 דולרים) בסכום כולל של עד 3.5 מיליון דולר. על פי כמות המניות הקיימת של מג'יק, מדובר בהקצאה שתקנה למשוב %17 נוספים ממניות מג'יק.

קבוצת פורמולה, שהוסיפה בתחילת השנה את קבוצת משוב-מג'יק אל תיק ההשקעות שלה, הודיעה היום כי מימשה חלק קטן מהאופציה שניתנה לה לרכישת השליטה במשוב, %2 בתמורה כוללת של 409 אלף דולר. פורמולה, כאמור, השקיעה במניות מג'יק, ובמקביל השקיעה במניות קבוצת משוב עצמה.

פורמולה השקיעה ביוני האחרון 1.8 מיליון דולר ב-%5 ממניות משוב, וניתנה לה אופציה לרכישת עד 945 אלף מניות משוב לפי מחיר של 1.26 דולר למניה (המחיר הנוכחי של המניה, שנסחרת בתל-אביב, בתרגום לדולרים הוא 1.07 דולר). האופציה ניתנת למימוש עד פברואר 99', ואם תמומש במלואה היא תביא את פורמולה לאחזקה של %31.3 במשוב. לאחר מימוש האופציה עשויה פורמולה להפוך לבעלת המניות הגדולה במשוב, על חשבונם של המייסדים, יקי דוניץ ודיוויד אסיא.

לצידה של פורמולה, נכנסה כמשקיעה אסטרטגית במשוב גם חברת דאולנד, המצויה בשליטתו של אלחנן יגלום, בידיה מצויה אופציה המאפשרת לה להגיע לאחזקה של %5 ממניות משוב. משפחת יגלום היא בעלת עסקים רבים בישראל, ובין היתר היא מכרה לאחרונה חבילת מניות בפולגת לקבוצת לידן, שבשליטת עזרא הראל.