מוחמד בסיוני טוען לחסינות מפני תביעת רקדנית הבטן הטוענת להטרדה מינית

שגריר מצרים סירב לקבל לידיו את מסמכי התביעה נגדו

שגריר מצרים בישראל, מוחמד בסיוני, סירב לקבל את מסמכי התביעה שהגישה נגדו רקדנית הבטן, בגובה מיליון שקל, בטענה להטרדה מינית, בטענה שהוא נהנה מחסינות דיפלומטית. הרקדנית טענה בתביעתה, כי בסיוני ניסה לאנוס אותה, לאחר שפיתה אותה להגיע לדירה ריקה, באמתלה שהוא עומד להציע לה עבודה. המשטרה סגרה לפני מספר חודשים את התיק בנושא זה, מחוסר ראיות.

בסיוני נפגש לפני מספר שבועות עם מנכ"ל משרד החוץ והיועץ המשפטי של המשרד. במהלך הפגישה טען בסיוני, כי הוא נהנה מחסינות דיפלומטית, ולכן סירב לקבל את מסמכי התביעה שעמדו להימסר לידיו. בעקבות זאת, משרד החוץ החזיר את מסמכי התביעה להנהלת בתי המשפט. לטענת המשרד, בסיוני אכן נהנה מחסינות דיפלומטית.

פרקליטתה של הרקדנית, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, טוענת, כי בסיוני אינו נהנה מחסינות במקרה זה, שכן המעשה שביצע לא היה במסגרת תפקידו הרשמי. לדבריה, בכוונתה לעתור לבית המשפט בבקשה להסיר את חסינותו.

עו"ד גד נשיץ, שייצג בזמנו את השגריר הקנדי שנתבע לפנות את בית מגוריו, אמר ל"גלובס", כי במקרה של בסיוני, "אין ספק שהוא נהנה מחסינות דיפלומטית". לדבריו, "בעת ששגריר נמצא במדינה מסויימת, מוענקת לו חסינות מוחלטת, למעט חריג של פעילות עסקית. זה היה המקרה של השגריר הקנדי, שם אישר בית המשפט העליון את פסיקת שתי הערכאות הקודמות, לפיהן הפעילות היא בעלת אופי עסקי, ולכן לא חלה עליה חסינות.

"במקרה של בסיוני, אפילו בהנחה שהאירוע נשוא התביעה התקיים, התביעה פוגעת במעמדו כשגריר. אם שגריר ייתבע על כל עניין ועניין, הדבר משמיט את הקרקע מתחת לחסינות הדיפלומטית. החסינות הדיפלומטית אינה בעלת אופי של חסינות הניתנת לחברי כנסת, אלא היא מוחלטת. לכן, לדעתי, אין כל ספק שבמקרה הזה נהנה בסיוני מחסינות". «מאת הדס מגן «מוחמד בסיוני טוען לחסינות מפני תביעת רקדנית הבטן הטוענת להטרדה מינית «שגריר מצרים סירב לקבל לידיו את מסמכי התביעה נגדו