מע"צ מתחילה בעבודות כביש מכבית

הראשון שייסלל מבין כבישי הרוחב לכביש חוצה ישראל * יהיה כביש משוקע

מע"צ פרסמה מיכרז ראשון לעבודות עפר בכביש 471 הנקרא גם כביש מכבית - אחד מכבישי הרוחב לכביש חוצה ישראל, המתחיל במחלף בר אילן בכביש גהה ומסתיים באזור נחשונים, תוך שהוא חוצה את כביש 40 (פתח תקווה-נתב"ג) בין כפר סירקין לנחלים.

ההצעות למיכרז נפתחו בשבוע שעבר ונבדקות עתה במע"צ. מדובר בעבודה בהיקף של כמיליון מ"ר עפר וחפירות משני עבריו של כביש 40. היקף המיכרז מוערך במע"צ בכ-8 מיליון שקל.

כביש מכבית יהיה לכל אורכו משוקע בעומק של 6-7 מטר, בחלקו עם שיפועים מדורגים ובחלקו עם קירות תומכים. קטע של 270 מטר מול גבעת שמואל וקרית אונו יהיה מקורה, ויהווה למעשה את הכביש המקורה הראשון בישראל.

מול קרית אונו הוסט ציר הכביש בכ-30 מטר והמחלף בקרית אונו שונה כך, שהרמפה, שהיתה מקודם קרובה לבתים, הועברה למרחק של כ-60 מטר מהם. הובטח גם שהמיגון האקוסטי יהיה כזה, שרמת הרעש לא תעלה על 64 דציבל.

רמת הרעש הרגילה המותרת בכבישים היא 67 דציבל.

עלות הסלילה של כביש מכבית מוערכת בכ-300 מיליון שקל, בין היתר בגלל השינויים היקרים שנעשו בתוואי בגלל התנגדויות ומשיקולים של איכות הסביבה. לאורך הכביש יוקמו 4 מחלפים: מחלף בר אילן מזרח, מחלף אונו, מחלף גת רימון ומחלף שעריה על כביש 40.

המיכרז הבא שתפרסם מע"צ בכביש מכבית יהיה לסלילת הכביש מאזור רחוב זבולון בפתח תקווה (כ-2 ק"מ מערבית לכביש 40) עד כביש 444 ליד נחשונים, על תוואי כביש חוצה ישראל. היקף המיכרז מוערך בכ-30 מיליון שקל.

נכון להיום, יש תב"ע מאושרת מכביש 40 מזרחה עד נחשונים. בצד המערבי עושים עבודות עפר על פי היתר של הוועדה המחוזית פתח תקווה, בעקבות הגשת התב"ע בוועדה המחוזית.

בינתיים יסלל מסלול אחד של הכביש עם שני נתיבים, אולם עבודות העפר יכשירו מקום לשני מסלולים, כך שניתן יהיה להפוך בקלות את הכביש לדו מסלולי. שני כבישי הרוחב הנוספים העומדים על הפרק הם 531 מאזור ג'לג'וליה לכפר שמריהו, דרך כפר סבא, רעננה והרצליה, וכביש 7 מגדרה לנחל שורק. כן ישופר הכביש מצומת בית ליד בכביש 4 עד כביש 444 באזור בארותיים. « «מע"צ מתחילה בעבודות כביש מכבית «הראשון שייסלל מבין כבישי הרוחב לכביש חוצה ישראל * יהיה כביש משוקע