מפקד חיל האוויר: מאזן הנשק באיזור הורע לישראל

למצרים, סוריה, עיראק ואיראן נשק כימי. איראן תוכל תוך 5-4 שנים להעמיד מפעל אורניום

מפקד חיל האוויר, האלוף איתן בן-אליהו, אמר היום כי נוצר חוסר איזון, במונחים מספריים, לרעת ישראל במאזן הנשק מול המדינות השכנות באיזור. לדבריו, יש נשק כימי למצרים, סוריה עיראק ואיראן.

בהופיעו בכנס לאוויוניקה שנערך במלון "דן פנורמה" בתל-אביב, סקר האלוף בן-אליהו את אופן התעצמותן של המדינות הערביות השכנות בצבירת מערכות נשק. הוא ציין, כי "דווקא בתקופה של אטמוספירה של שלום, הלך ונוצר מצב שבו האיזון האסטרטגי ביחס למדינות השכנות, הלך והשתנה בצורה מדאיגה".

כתב עתי"ם מוסר, כי לדברי בן-אליהו יש כיום לעיראק, איראן, מצרים וסוריה נשק כימי וההערכה היא שלעיראק יש גם יכולת ביולוגית. בן-אליהו התריע, כי ברגע שיוסר החרם מעל עיראק, היא תחזור ותנסה להגיע ליכולת גרעינית.

"אני חושב שיש פוטנציאל גרעין, למרות המתקנים שהושמדו, יש פה ושם מתקנים כאלה, במיוחד נשאר הידע, המוחות והאנשים. ברגע שיוסר החרם ויהיה חופש אין שום סיבה שעיראק לא תחזור ותנסה להגשים רצון שלה להגיע ליכולת גרעינית בעתיד הרחוק", אמר מפקד חיל האוויר.

עוד ציין, כי גם איראן תוכל תוך 5-4 שנים להעמיד מפעל לייצור אורניום מועשר. להלן מסר, שכיום יש 400-350 סוללות טילי קרקע-אוויר "המסתובבות" במזרח התיכון, לסוריה 800 טילי קרקע-קרקע וההערכה היא שתוך שלוש שנים תגיע עד 1,500 טילים.

האלוף בן-אליהו הדגיש, כי במצב שנוצר, ישראל צריכה "לפתוח פער מחדש" ובכלל זה להיכנס ולהשיג עליונות אווירית בחלל, על מנת שתוכל לכסות את כל החזיתות בטווחים עצומים ולהגיב. "שום יכולת התקפה לא תהיה מטריה מוחלטת לכל הטילים המיועדים להגיע", ציין. «עתי"ם «מפקד חיל האוויר: מאזן הנשק באיזור הורע לישראל «למצרים, סוריה, עיראק ואיראן נשק כימי. איראן תוכל תוך 5-4 שנים להעמיד מפעל אורניום