מקורביו של ליברמן מועמדים למנכ"ל החברה למשק וכלכלה במקום ברדוגו

במסגרת "עיסקת חליפין" במינויים בין הליכוד וגשר

מנכ"ל משרד רה"מ, אביגדור ליברמן, פועל למינוי אחד ממקורביו, מנכ"ל עיריית מעלה אדומים, ישראל גולדשטיין, ומשה קלצ'ין ממועצת גבעת זאב, לתפקיד מנכ"ל החברה למשק וכלכלה של המרכז לשלטון מקומי, במקום יעקב ברדוגו, שמונה למנכ"ל מפעל הפיס. כך נודע ל"גלובס".

החברה למשק וכלכלה היא בעלת תקציב שנתי של כ-1.5 מיליארד שקל. היא מבצעת מגוון רחב של עבודות לרשויות מקומיות, עבודות בנייה, רכישת ציוד, הוצאת מכרזי תשתית, ועוד.

גולדשטיין וקלצ'ין, שניהם פעילי הליכוד, היו מועמדיו של ליברמן לתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס, בטרם מינויו של ברדוגו לתפקיד. נודע כי קלצ'ין הסיר את מועמדותו למפעל הפיס בעקבות הבטחה מראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנותו למנכ"ל החברה למשק ולכלכלה.

לגולדשטיין הוצעה אופציה להתמנות למנכ"ל הבא של מגן דוד אדום אם לא תהיה הסכמה במרכז השלטון המקומי למינויו למנכ"ל החברה למשק וכלכלה.

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הטענה כאילו הובטח התפקיד לקלצ'ין וכן את הטענה כי ליברמן פועל למינוי גולדשטיין.

ל"גלובס" נודע, כי בנוסף לגולדשטיין וקלצ'ין, פועלים שני אנשי ליכוד נוספים להתמנות לתפקיד: גלעד אבני, ראש מינהל הביצוע לקרקעות הבדואים בנגב, הנתמך על ידי שר המשפטים, צחי הנגבי, ושרת התקשורת, לימור לבנת, ומנכ"ל עיריית באר שבע, יוסי שלי.

בימים האחרונים נשמעו הערכות, כי מינויו של ברדוגו, איש גשר, למנכ"ל מפעל הפיס היה חלק מעיסקת חליפין בין משרד ראש הממשלה לבין שר החוץ, דוד לוי, וסיעת גשר, במסגרתה הסכים לוי למינויים של אנשי נתניהו לתפקידים בכירים בשירות החוץ.

עוד נודע, כי בימים האחרונים, נעשו פניות מטעם גורמים בכירים בליכוד לחברי הדירקטוריון של החברה למשק וכלכלה, למען מינויים של גולדשטיין וקלצ'ין. אחד מחברי הדירקטוריון מסר ל"גלובס", כי בניגוד למפעל הפיס, תהיה בעיה ללשכת ראש הממשלה ללחוץ על הדירקטוריון למינוי פוליטי לתפקיד. יצויין, כי מרבית חברי הדירקטוריון הם ראשי ערים ונבחרים מטעם מפלגת העבודה.

אישור המועמד יובא לדיון בשבוע האחרון של חודש יוני הקרוב. «מאת דוד חיון וגדי גולן «מקורביו של ליברמן מועמדים למנכ"ל החברה למשק וכלכלה במקום ברדוגו «במסגרת "עיסקת חליפין" במינויים בין הליכוד וגשר