משרד הביטחון הפסיק הקשרים עם אדלסבורג בשל החשדות בפרשת ה"פנתר"

פרקליטו: יש לנו פרוייקטים נוספים מול המשרד

משרד הביטחון הפסיק את התקשרותו עם אורי אדלסבורג, איש חברת אדלטק, שנחשד בקבלת שוחד בעסקת רכש מסוקי ה"פנתר" לחיל הים. כך נודע ל"גלובס". אדלסבורג היה בעבר בקשרי עבודה עם משהב"ט במספר עיסקאות נוספות, ביניהן רכש מטוסי תובלה קלים לחיל האוויר. משרד הביטחון אישר את הידיעה.

לפני מספר חודשים עלה החשד, לפיו אדלסבורג, שהיה המתווך בעיסקת רכש 5 המסוקים הימיים, קיבל שוחד בהיקף כ-10 מיליון דולר מיצרנית המסוקים אמריקן-יורוקופטר, ביחד עם תא"ל אלכס אייל, איש משלחת הרכש של משרד הביטחון בניו-יורק, וזאת, לפי החשד, בתמורה לסיוע לזכייה במיכרז חיל הים. אדלסבורג נכלל בכתב האישום שהוגש בארה"ב נגד אמריקן-יורוקופטר בפרשה, אולם לא התייצב למשפט.

גורמים ביטחוניים בכירים מסרו ל"גלובס", כי משרד הביטחון הפסיק את ההתקשרות עם אדלסבורג כתוצאה ישירה מהחשדות לקבלת השוחד מאמריקןיורוקופטר, נציגתה בארה"ב של יצרנית המסוקים הצרפתית-גרמנית יורוקופטר. הגורמים הוסיפו, כי משהב"ט ומערכת הביטחון אינם יכולים לקיים קשרי עבודה בנושאים רגישים כגון רכש לצה"ל, עם אישים שקיימים לגביהם חשדות לעבירות לכאורה על החוק.

עו"ד אלי זוהר, המייצג את אדלסבורג, מסר בתגובה, כי מרשו מכחיש כל מעורבות בעניין בעל משמעות פלילית בנושא רכש המסוקים. לדבריו, קשרי העבודה עם משרד הביטחון נמשכים. "אין המדובר בעבודה יומיומית שאתה קם אליה בכל בוקר", אמר זוהר, "ויש לנו פרוייקטים נוספים מול משרד הביטחון". «מאת דרור מרום «משרד הביטחון הפסיק הקשרים עם אדלסבורג בשל החשדות בפרשת ה"פנתר" «פרקליטו: יש לנו פרוייקטים נוספים מול המשרד