משרדו לשעבר של משה ליאון בין הזוכים במיכרז מיפקד הישיבות

מנהל המשרד: נבחרנו בשל ותק רב בעבודות למשרדי הממשלה

משרד רואי החשבון יצחקי, בו היה שותף מנכ"ל משרד ראש הממשלה, משה ליאון, היה בין הזוכים במיכרז החשב הכללי לביצוע מיפקד בחורי הישיבות. "גלובס" מגלה היום (א'), כי בסופו של דבר לא בוצע המיפקד בידי המשרדים שנבחרו, בשל התנגדות משרד הדתות.

משרד יצחקי, בראשותו של רו"ח אביגדור יצחקי, מנה לפני שנתיים כ-40 עובדים. לדברי יצחקי, כיום מועסקים 70 עובדים במשרד עצמו, ועוד 15 עובדים בחברות השירותים הנילווים השייכות לו. נתון זה מציב את המשרד בין המובילים שברשימת המשרדים הבינוניים.

שלושת המשרדים האחרים שנבחרו בידי החשכ"ל נמנים על עשרת הגדולים בארץ - בבלי-ברוידא, אלמגור ושלמה זיו (באמצעות משרד מרון-סובל-שור עימו התמזג). לפחות שני משרדים גדולים - קסלמן וקוסט-לב-ארי-פורר - החליטו שלא להתמודד, למרות פניית החשכ"ל. שכר הטירחה לכל משרד אמור היה להיות 500 אלף שקל בשנה.

יצחקי אמר ל"גלובס", כי משרדו נבחר בשל הוותק הרב שלו בעבודות מול משרדי הממשלה. לדבריו, לאחר שנבחרו שלושת המשרדים הגדולים, נותרו בהתמודדות משרדים בהיקף דומה לזה של משרדו. יצחקי הדגיש, כי משרדי הממשלה נזהרים מאוד ממתן עבודות למשרדו, בשל הקשר לליאון, והוא אף אינו מבקר כיום שום חברה ממשלתית.

משרד יצחקי היה רואה החשבון של הליכוד מ-1992, וליאון היה השותף שהופקד על תיק זה. "גלובס" גילה לפני למעלה משנה, כי משרד יצחקי שילם בתחילת 1996 כופר בגין עבירות מס לכאורה שביצע. הכופר שולם בעת שליאון היה שותף במשרד זה, ונגע לחשדות בגין הכנסותיו של המשרד עצמו, ולא בנוגע לתיקי לקוחותיו.

עד סגירת הגיליון, לא התקבלה תגובת לשכת שר האוצר. «מאת איתמר לוין «משרדו לשעבר של משה ליאון בין הזוכים במיכרז מיפקד הישיבות «מנהל המשרד: נבחרנו בשל ותק רב בעבודות למשרדי הממשלה