נציב מס הכנסה, דורון לוי, נחקר באזהרה בידי המשטרה בפרשת הולילנד

חשוד בעבירות על חוק העונשין ובקשירת קשר לביצוע עבירות מס גם ב-3 פרשות נוספות

.

נציב מס הכנסה, דורון לוי, נחקר היום (ה') באזהרה בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה, כחשוד בביצוע עבירות לכאורה בפרשת הולילנד שנחשפה ב"גלובס". כן נחקר לוי בחשד לעבירות ב-3 פרשיות נוספות. בעבר הכחיש לוי את כל החשדות נגדו.

חקירתו של לוי נערכה לאחר שחוקרי היחידה לחקירות הונאה כבר גבו עדויות וחקרו שורה של בכירים בצמרת מס הכנסה, ובהם סגן הנציב, יצחק בורשטיין, שאף נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים. בימים הקרובים צפויה המשטרה לזמן בכירים נוספים מצמרת מס הכנסה לחקירה, כחשודים בביצוע עבירות. על פי ההערכות, תסיים המשטרה את החקירה בתוך כשבועיים.

חקירתו של לוי התקיימה בבת-ים, במיתקן החדש של היחידה לחקירות הונאה. בראש צוות החוקרים עומד רב-פקד גל נדר. לוי הגיע למיתקן המשטרתי בשעות הבוקר, ובשעת סגירת הגיליון נמשכה החקירה. לוי הוזהר בראשית החקירה, כי הוא נחקר כחשוד בעבירות על חוק העונשין ובעבירה של קשירת קשר לביצוע עבירות מס.

על פי החשד, איפשר לוי לחברת הולילנד קורפוריישין (הרשומה בארה"ב), להעביר את הבעלות על פרוייקט הולילנד (הכולל מקרקעין ומלון), לפי מחיר של 12 מיליון דולר, בעוד שווי הנכס עומד לכאורה על 100-80 מיליון דולר. לוי איפשר את ההעברה במסגרת של הליך "גיור", ובכך איפשר ליזמי הולילנד להתחמק מתשלום מלא של מיסי נדל"ן בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. את יזמי הולילנד ייצג בפני הנציבות רו"ח מיכאל ברזילי, אביו של אהוד ברזילי, שהיה אז עוזרו של לוי, ומשמש כיום כסגן הנציב.

עוד נודע, כי בשבועיים שחלפו עלה חשד לכאורה, כי לוי פעל לקידומו של יצחק בורשטיין, מי שהיה מנהל מס רכוש ירושלים, לתפקיד סגן נציב מס הכנסה, וזאת על רקע מעורבותו של בורשטיין בפרשת הולילנד. כן עלה החשד לכאורה, כי לוי פעל בדרך של שיבוש הליכי חקירה ומשפט, מיד לאחר שהתגלתה הפרשה, ובמיוחד לאחר שנחשפה ב"גלובס" ביולי 1996 «מאת יואב יצחק «נציב מס הכנסה, דורון לוי, נחקר באזהרה בידי המשטרה בפרשת הולילנד «חשוד בעבירות על חוק העונשין ובקשירת קשר לביצוע עבירות מס גם ב-3 פרשות נוספות