נתור - תיירות לדוברי רוסית

חברת נתור, אחת מארבע החברות שהצטרפו לבורסה בשנת 96', מתחילה להשתמש בכספי ההנפקה. החברה חתמה אתמול (ב') על הסכם להקמת שותפות שתעסוק במכירת טיולים מאורגנים בשפה הרוסית. ההסכם נחתם עם יעקב בורשטיין ויוסף זינגר, בעליה של חברת מוסט פייבוראבל תיירות. חברה זו מתמחה בטיולים מאורגנים לדוברי רוסית.

נתור ומוסט יחזיקו בשותפות החדשה בחלקים שווים. השותפות תציע לקהל דוברי הרוסית טיולים מאורגנים, חבילות תיור ושירותי תיירות נוספים, כאשר המכירה והשיווק יבוצעו באמצעות סוכני נסיעות בלבד. מוסט תתרום לשותפות את הידע בארגון טיולים בשפה הרוסית, ותרומתה של נתור תתמקד בתחום קשרי החוץ והשיווק. מקורבים לנתור העריכו כי בשנת 97' יסתכם היקף הפעילות החדשה ב-5 מיליון דולר.

מיור כספי, מנכ"ל נתור, אמר היום כי הקמת השותפות עם מוסט נעשית במסגרת מדיניות החברה להיכנס לתחומי פעילות חדשים. ההשקעה בשותפות החדשה תהיה בדרך של הלוואות בעלים ולדבריו מדובר בסכום קטן, של כמה עשרות אלפי שקלים.

מדובר, איפוא, בעסקה בהיקף קטן, שמצטרפת למספר עסקות שבוצעו, או עומדות להתבצע, בתחום התיירות היוצאת. עסקה גדולה הרבה יותר בתחום נחתמה בסוף השבוע שעבר, במסגרתה תרכוש חברת כנפיים %20 ממניות חברת איסתא תמורת 5 מיליון דולר. כספי, אגב, מפרגן למתחריו ואומר כי מדובר ב"עסקה יפה, שתואמת את רמתם של מנהלי שתי החברות". עסקה נוספת שעשויה להתבצע נוגעת לקרן גאפ (לשעבר יוסי טורס), שהודיעה בשבוע שעבר על מו"מ עם גורם בענף התיירות, לרכישת חלק או כל עסקי התיירות שלו. « «נתור - תיירות לדוברי רוסית «