פלאטו-שרון נעצר בחשד להצתת תמונות בהיכל התרבות לצורך קבלת דמי הביטוח

הדליקה אירעה במארס שעבר במחסני היכל התרבות, שם אוכסנו תמונות ב-9 מיליון דולר לקראת תערוכה

היחידה המרכזית במשטרת תל-אביב עצרה לפנות בוקר (ב') את איש העסקים והח"כ לשעבר, שמואל פלאטו-שרון, בביתו בסביון, בחשד לביצוע פשע והצתה של תמונות יקרות ערך לצרכי הונאת חברת הביטוח. יחד עימו נעצרו שלושה מעוזריו. כן עוכבו לחקירה איש ואשה נוספים.

החקירה מתייחסת לאירוע שהתרחש במארס 1997 בהיכל התרבות. בקומת המרתף בהיכל התרבות פרצה שריפה, בה נשרפו כ-20 תמונות שהובאו מפריז.

חברת החקירות מוקד היא שגילתה את החשדות להצתות במחסן התמונות, כאשר חקרה את הנושא מטעם חברת הפניקס שביטחה חלק מהתמונות. מוקד הגישה את התלונה הראשונה במשטרה נגד פלאטו-שרון כבר באפריל 1997, ולדרישת המשטרה הוסיפה השלמות. החוקר אשר וייצמן, שחקר את הפרשה מטעם חברת הביטוח הצרפתית, הגיש תלונה במשטרה לפני שבועיים.

ל"גלובס" נודע, כי התמונות בתערוכה היו מבוטחות ב-9 מיליון דולר. כ-8 מיליון דולר היה סכום הביטוח על כ-200 תמונות של הצייר הרוסי צ'ימיאקין, שהיו אמורות להיות עיקרה של התערוכה. ביטוח זה נעשה בחברת ביטוח צרפתית, באמצעת גלריה צרפתית ששלחה את התמונות לישראל.

בחלקה השני של התערוכה היו תמונות מהאוסף של פלאטו-שרון, שהיו חיקויים או העתקים במוצהר של תמונות ידועות. שוויו של אוסף זה נאמד במיליון דולר, והוא בוטח בחברת הפניקס, שהיא בעלת אוסף גדול של תמונות. הביטוח בהפניקס נעשה במשותף על ידי פלאטו-שרון ומחסני היכל התרבות, שבהם אוחסנו התמונות.

לאחר הדליקה הגיש פלאטו-שרון להפניקס תביעה לקבלת מיליון דולר. כמקובל בתביעות גדולות, הודיעה הפניקס, כי בתחילה תבדוק את התביעה, והטילה את העבודה על חברת מוקד, בשליטת איזי שרצקי.

החוקרים גילו תוך זמן קצר, כי המדובר בהצתה, וחקירתם התרכזה בניסיון להוכיח שפלאטו-שרון עמד מאחוריה. במסגרת זאת נחקרו כמה אנשים המקורבים לפלאטו-שרון. את החקירה בנושא ריכז מטעם מוקד אחד החוקרים הבכירים בחברה, רונן גורדון. הוא אישר ל"גלובס", כי החברה חקרה את הדליקה מטעם הפניקס.

החקירה במשטרה נוהלה על ידי מפלג בילוש נושאי ביחידה המרכזית. אמש (א') הוחלט, כי גובש מידע מספיק למעבר לחקירה גלויה. בין היתר, נערכו חיפושים בביתו של פלאטו-שרון בסביון, ובמשרדיו בדיזנגוף סנטר בתל-אביב. במהלך החיפוש, נמצאו מספר פריטים הקשורים לפרשה. מהמשטרה נמסר, כי צפויים מעצרים נוספים. «מאת הדס מגן ואלעזר לוין «פלאטו-שרון נעצר בחשד להצתת תמונות בהיכל התרבות לצורך קבלת דמי הביטוח «הדליקה אירעה במארס שעבר במחסני היכל התרבות, שם אוכסנו תמונות ב-9 מיליון דולר לקראת תערוכה