קבוצת בורוביץ רוכשת את גרנית הכרמל: שנפ-ארן נכשלה בהשגת מימון

הקבוצה, כולל הפניקס וגלנקור, תשלם 197 מיליון דולר * שנפ-ארן: החבילה הפיננסית נפרמה בשל הפרות הסכם

משאב החליטה היום (ה') למכור את השליטה בגרנית הכרמל (%50.1, אחרי דילול מלא) לקבוצת הפניקס-בורוביץ-גלנקור, אשר הגיעה למקום השני במיכרז. זאת, לאחר שקבוצת שנפ-ארן לא הצליחה לגייס את המימון הדרוש עד המועד האחרון, אמש (ד') בחצות.

משאב ושנפ-ארן ניהלו מגעים על מנת לדחות את המועד, תמורת הפקדת 10 מיליון דולר נוספים מצד שנפ-ארן. זאת, בנוסף ל-5 מיליון דולר שכבר הפקידה הקבוצה. המגעים לא עלו יפה, ומשאב חילטה את 5 מיליוני הדולרים.

שנפ-ארן העריכה את גרנית הכרמל ב-375 מיליון דולר, והתחייבה לשלם 211 מיליון דולר, ואילו שתי הקבוצות האחרות העריכו את גרנית ב-340 מיליון דולר. קבוצת בורוביץ תרכוש את השליטה תמורת 197.19 מיליון דולר. הקבוצה תעביר את מלוא הסכום עד יום ו' הבא. רווח ההון למשאב הוא 120 מיליון שקל.

הגוף הרשמי שירכוש את מניות גרנית, הוא חברת ד.ת בורוביץ-מוזס השקעות (1995), שבבעלות דדי בורוביץ ורעייתו תמי מוזס-בורוביץ. ואולם, העיסקה כולל גם את חברת הפניקס וחברת גלנקור. האחרונה היא חברת סחר רב-לאומית גדולה, שרוב מנהליה ובעליה הם ישראליים, אשר רכשו את החברה ממארק ריץ'.

הקונים ירכשו גם %4 ממניות גרנית, שנרכשו השבוע בידי משאב מחוץ לבורסה, תמורת 45 מיליון שקל. המניות יירכשו באותה עלות, בצירוף ריבית, תוך 45 יום. משאב רכשה את המניות, כדי למנוע מקבוצת בל"ל-לנדאו השתלטות עויינת על גרנית הכרמל.

קבוצת שנפ-ארן מסרה: "לנוכח הפרות הסכם שאינן תלויות בקבוצה, ואשר טרם הגיע הזמן לפרטן, נפרמה החבילה הפיננסית והיה צורך להחליפה תוך ימים ספורים. הדבר לא הסתייע, למרות רצון טוב ומאמצים בלתי נלאים של הבנק הבינלאומי".