קבוצת מליבו רוכשת ממלונות הים התיכון עוד %30 ממניות נהר הירדן

תחזיק ב-%87 מהמניות * מלונות הים התיכון תרשום מהעיסקה רווח הון של 6 מ' ש'

חברת מלונות ים התיכון מוכרת את כל אחזקותיה בחברת מלון נהר הירדן (%30.2 מהון החברה) תמורת כ-25.1 מיליון שקל, ותרשום בגין העיסקה רווח הון של 6 מיליון שקל. את המניות תרכוש קבוצת בעלי השליטה במלונות ים התיכון, בראשה עומדת חברת מליבו, שבשליטתו של יוחאי שניידר. מליבו תרכוש %24 מהונה של נהר הירדן תמורת כ-20.9 מיליון שקל, ותגיע לאחזקה בשיעור של %87 בחברה.

בכך תשלים מליבו את השתלטותה על נהר הירדן, מהלך אשר החל בחודש פברואר 97'. באותו מועד רכשה מליבו מידי מלונות הים התיכון כ-%51 ממניות החברה תמורת כ-50 מיליון שקל, והגיעה לאחזקה של %63 בהון החברה (בנוסף על %13 שהיו בידה מקודם). שתי הרוכשות הנוספות, נחושתן נכסים ושקד, תרכושנה בחלקים שווים %6.2 מהונה של נהר הירדן תמורת סכום כולל של 4.2 מיליון שקל

. -השווי לפיו מתבצעת העיסקה גבוה בכ-%56 ממחיר השוק הנוכחי של מניות נהר הירדן. המחיר שישולם על ידי מליבו ושותפותיה לקבוצת הקונים יהיה 6 שקל למניית נהר הירדן, לעומת מחיר של 3.85 שקל למניה בבורסה. מליבו מציינת בדיווח המיידי שהוציאה אודות העיסקה, כי המחיר נקבע על בסיס מו"מ בין הצדדים.

אגב, העיסקה הראשונה מפברואר 97' בוצעה לפי מחיר גבוה יותר של 6.75 שקל למניית נהר הירדן, שנקבע לפי נוסחה שסוכמה בין הצדדים, ואשר הביאה בחשבון את סכום הונה החוזר של החברה הנרכשת. באותה עיסקה רשמה מלונות ים התיכון רווח הון גבוה של 13 מיליון שקל, שבא לידי ביטוי בדו"חות החברה לרבעון הראשון של 97'.

כאמור, מליבו הופכת בעקבות העיסקה לבעלת השליטה הבלתי מעורערת בנהר הירדן. עם זאת, יש לזכור, כי מדובר בעיסקת בעלי עניין, הנובעת ממבנה האחזקות של קבוצת מליבו-הים התיכון-נהר הירדן. מליבו מחזיקה ערב העיסקה ב-%34.4 מהונה של מלונות ים התיכון, ואת השליטה בחברה היא חולקת עם חברת הנדל"ן שקד, הנשלטת על ידי דב ואביב שקד, ועם נחושתן נכסים, מקבוצת קיטאל שבשליטת לוי קושניר. שקד ונחושתן נכסים מחזיקות בכ-%26.5 ממניות מלונות ים התיכון כל אחת.

מלונות ים התיכון החזיקה ערב העיסקה בכ-%30.2 מהון המניות של נהר הירדן, ועתה היא מנקה עצמה מאחזקות אלה לטובתה של בעלת המניות הגדולה בים התיכון עצמה. ככל הידוע, מתכוונות מליבו, נחושתן נכסים ושקד להמשיך באמצעות רכישת המניות בנהר הירדן את שיתוף הפעולה הקיים ביניהן בתחום המלונאות. עבור מלונות ים התיכון, ככל הנראה, תשמש תמורת המכירה לפרעון הלוואות בעלים ואשראי בנקאי, בדומה לשימוש שנעשה בתמורה בגין העיסקה מפברואר.

יצוין עוד, כי התשלומים בעיסקה הנוכחית ייפרסו על פני תקופה של 4 שנים, כאשר סכום של 12.3 מיליון שקל ישולם על ידי הקונים תוך 45 יום ממועד סגירת העיסקה (שעדיין כפופה לאישורי האסיפות הכלליות של מליבו ושל מלונות ים התיכון). יתרת התמורה תשולם ב-4 תשלומים שנתיים שווים החל מיולי 98'. חברת נהר הירדן הינה הבעלים והמפעילה של מלון "כרמל נהר הירדן" בטבריה, והיא מנהלת את מלון כרמל בנתניה, המצוי בבעלותה של מלונות הים התיכון. החברה החלה לעסוק בניהול בתי מלון רק בחודש מארס 97', בעקבות רכישת השליטה בה על ידי מליבו. נהר הירדן סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 97' עם הכנסות של 38.4 מיליון שקל ועם הפסד של 2 מיליון שקל, שנבע מהפעלת מלון סאן-סוויט באילת, שהחברה ביטלה הסכם ניהול שהיה לה לגביו בעקבות תביעות משפטיות שהוגשו נגד הבעלים של שטחי המלון. «אמיר אייזנברג «קבוצת מליבו רוכשת ממלונות הים התיכון עוד %30 ממניות נהר הירדן «תחזיק ב-%87 מהמניות * מלונות הים התיכון תרשום מהעיסקה רווח הון של 6 מ' ש'