קניון רמת-אביב נפתח מחר לתקופת הרצה

בינתיים לא ייפתח הקניון בשבתות, וזאת - עד להכרעת בוררות בעניין

לאחר כל השערוריות, לאחר כל העימותים בין הנהלת חברת אפריקה-ישראל לבין בעלי העסקים, פותחת מחר (ה') הנהלת קניון אביב ברמת-אביב את שערי הקניון לתקופת הרצה.

הפתיחה הרשמית של הקניון, שבהקמתו הושקעו כ-300 מיליון שקל, מתוכננת להתבצע בסמוך לחגים. כבר אתמול, טרם פתיחת הקניון, קשה מאוד היה לנוע ברחוב ברודצקי, הרגוע בדרך כלל. משאיות וכלי-רכב של ספקים, לצד ציוד של חברות המבצעות עדיין עבודות במקום, סתמו כמעט את התנועה. יש לקוות שהגישה היומיומית לקניון תהיה קלה יותר. לתושבי השכונה, מצידם, יש סיבה טובה לדאגה.

כ-10,500 מ"ר בקניון רמת-אביב, מתוך שטחי מסחר כוללים של כ-17 אלף מ"ר, נשכרו על ידי חנויות אופנה, ביניהן 4 בתי אופנה שלהם אלה החנויות הראשונות בישראל: "פולו רלף לורן", "קלווין קליין", "גס" ובית האופנה הספרדי "זארה". עוד יפעלו בקניון: החנות השנייה בארץ של האופנה הדנית "אינוור מטיניק", "בנטון", "מיס לאגוט", "ורסצ'ה", "אמיקה", "גולף", "קרייזי ליין", "ונדום", "צ'ינו-קאשארל", "ריפליי", "ניבה", דורית שדה, גרשון ברם ועוד.

קניון רמת-אביב, בשטח כולל של כ-80 אלף מ"ר, מכיל תמהיל מגוון של חנויות, מסעדות ובתי-קפה, שטחי בילוי ומשרדים. מיקומו של הקניון, בין הרחובות ברודצקי, איינשטיין וברזיל, צפוי להפוך אותו למוקד מרכזי של קניות ובילוי.

הקניון כולל כ-7,000 מ"ר שטחי משרדים, רובם במגדל בן 11 קומות, וחניון ענק ששטחו כ-40 אלף מ"ר, שיספק כ-1,500 מקומות חניה.

בקניון 120 חנויות, בתי קפה ומסעדות. חנויות העוגן בקניון הן המשביר לצרכן - 3,120 מ"ר; היפרכל של שופרסל - 1,550 מ"ר; וסופרפארם - 670 מ"ר. שטח בתי הקולנוע - 1,250 מ"ר. היפרכל וסופרפארם ממוקמות בקומת הקרקע. בקומה הראשונה נמצאים רחבת המסעדות והמזנונים, המשביר לצרכן ובתי הקולנוע. בקומת הגג - משרדים וחניון. בין בתי האוכל במקום אפשר למנות את: "בלו מון", רשת המזון המהיר האיטלקי "סבארו", "ארקפה", "אפרופו", "מקדונלד'ס", "אפרופו" סיני, "קייטו", "ברגר קינג", "דנקן דונטס", "סחוט" (מיצים), פיצה "פאביו", "המטבח של סימה" (קרוקודיל), גלידה איטלקית "ביאנקו", "אילנ'ס" ו"בוסטון דלי".

חלוקת החנויות לפי קטגוריות: טקסטיל - "כיתן"; אביזרי אמבטיה - "בונדוש" ו"אלקה"; מחשבים - "באג" ו"עתיד"; מוסיקה - "צליל"; אופטיקה - "אירוקה", "דורון" ו"אופטיקנית"; ממתקים: "עולם הממתקים" ו"טוישר"; תכשיטים: "גולד שופ", "רויאלטי", "שטרן"; נעליים: "אקסנט", "מיקולינסקי", "באלי", "קליגולה", "סקאל ספורט"; קוסמטיקה: "אפריל", "בודי שופ", "היפר פארם" ו"סופרפארם"; מוצרי תינוקות וצעצועים: "האן", "שילב" ואחרים.

חנויות נוספות: "טבע פארם", משרד הנסיעות "גלקסי", מספרה של שוקי זיקרי, "א.ל.מ" מוצרי חשמל, "אוריינט קולור" (צילום), "קרביץ" ו"סטימצקי".

קניון רמת-אביב מצוי בבעלות משותפת של החברות אפריקה-ישראל, שו"פ ומגדל, ומנוהל על ידי אפריקה-ישראל. הקניון עוצב כך שהוא "נפתח" באופן "ידידותי" אל השכונה המקיפה אותו, באמצעות גן המצוי לצד הרחובות אינשטיין וברזיל. את הקניון תיכנן משרד האדריכלים יסקי-סיון. הקבלן המבצע היה דניה סיבוס.

הקניון, שזכה לביקוש מסחרי גבוה, הן בשל מיקומו האסטרטגי באזור שאוכלוסייתו מתאפיינת בכושר קנייה גבוה, והן בשל איפיוני התיכנון והעיצוב שלו, חולל מהומות רבות בקהיליה המסחרית. לידתו היתה קשה, עקב התנגדות דיירים מהאיזור להקמתו. לאחר שיצא לדרך נדמה היה, כי המהומות שכחו. כל זאת, עד שלפני כשנה רכש היהלומן היהודי-חרדי לב לבייב את השליטה בחברת אפריקה ישראל. לבייב סבר, כי יש לסגור את הקניון בשבתות. בעלי העסקים שכבר חתמו על חוזים עם החברה התנגדו. הדגל נגד סגירת הקניון בשבתות נישא על-ידי עמרי פדן, זכיין מקדונלד'ס בארץ ומנהלי תיאטראות ישראל, שיפעילו במקום את בתי הקולנוע. נכון להיום מתקיים הליך של בוררות בין תיאטראות ישראל והנהלת אפריקה ישראל. מקדונלד'ס תפתח בינתיים סניף לא כשר בקניון, כפי שסוכם ונחתם בחוזה המקורי עם הנהלת הקניון. שאלת הפעלת בתי האוכל בשבתות בעינה עומדת, ותלויה בתוצאות הבוררות. אם יופעלו בתי הקולנוע בשבתות, יפעלו גם רשתות המזון במקום. «מאת זהבה דברת «קניון רמת-אביב נפתח מחר לתקופת הרצה «בינתיים לא ייפתח הקניון בשבתות, וזאת - עד להכרעת בוררות בעניין