רהיטי ברג נקלעה לחובות; במגעים לצירוף משקיע

החברה חייבת כספים לבנקים ולספקים *מנכ"ל ברג: נכון להיום - החברה שלי פועלת כרגיל

רשת רהיטי ברג צברה חובות בסך כחצי מיליון דולר, ובעל החברה, ישראל ברג, מחפש משקיע לחברה. כך נודע ל"גלובס". נודע כי החברה חייבת כספים לבנקים ולספקים, וכי ברג מנהל מו"מ עם משקיע שיעזור לו בכיסוי חובותיו.

כפי שפורסם אתמול (ג') ב"גלובס", פנתה אתמול חברת סקלה רהיטים ממושב ניר צבי לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בבקשה למתן צו לפירוק חברת ברג בטענה לחוב של כ-85 אלף שקל.

בענף מייחסים את בעיותיה של חברת רהיטי ברג למרווחים הנמוכים בעסקיה, העומדים על %15-%20, בעוד שמרווחים סבירים נעים בין %30-%50. לדברי גורמים בענף, ישנו גם שינוי מגמה מרכישת חדרי ילדים מלאים, בהם התמחתה ברג, לפריטים בודדים.

מנכ"ל ברג, ישראל ברג, אמר ל"גלובס" בתגובה, כי יש לו סכסוך עם חברת סקלה רהיטים וכי הוא אינו חייב להם את הסכום הנטען. ברג הוסיף: "אני לא חושב שכעסק פרטי אני חייב למסור פרטים למישהו. הענף כולו בבעיות, וגם לי לא קל, אך אנחנו נתמודד עם זה. נכון להיום החברה שלי פועלת כרגיל, ואין סיבה שלא תמשיך לעשות כך".

רשת רהיטי ברג הוקמה לפני כ-30 שנה ע"י משפחת ברג והיא מונה כיום כ-13 חנויות. לפני כשנתיים רכש ישראל ברג את החברה מהמשפחה והרחיב את פעילות העסק גם ליבוא. עד לפני כחודשיים שימש ברג כיו"ר איגוד יצרני עץ ורהיטים בהתאחדות התעשיינים. ברג מיבאת את רהיטי גוטייה, וחנויותיה ממוקמות במרכזי קניות ברחבי הארץ.

היקף המכירות של ענף הרהיטים נאמד בכמיליארד שקל, לא כולל מטבחים.הענף מצוי בקשיים מזה זמן רב וחברות רבות מצויות בהליכי כינוס. רק לאחרונה פורסם על פירוק רהיטי ירדנה, רהיטי טאבה ואחרים. בענף אומרים, כי סיבה נוספת לקשיים היא המעבר לרשתות מתמחות. «מאת זהבה דברת «רהיטי ברג נקלעה לחובות; במגעים לצירוף משקיע «החברה חייבת כספים לבנקים ולספקים *מנכ"ל ברג: נכון להיום - החברה שלי פועלת כרגיל