רוכשי דירות הגישו בקשה לתביעה ייצוגית נגד האחים שרבט

היקף התביעה אם תאושר כייצוגית - 2.6 מיליון שקל

אשר ארי בן-הרוש ודן עזרא, אברכים שרכשו דירות בישוב בית"ר, הגישו היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה הקבלנית האחים שרבט חברה לבניין, וחברת שבת עפר ייזום והשקעות. היקף התביעה, בשמם של כ-700 אברכים רוכשי דירות בפרוייקט, עומד על 2.6 מיליון שקל.

עילת התביעה היא הטעייה על פי חוק הגנת הצרכן, שעניינה גביית תשלום נוסף של 1,000 דולר לתשלום ששולם עם חתימת הבקשה לרכישת הדירה, בסכום של כ-1.2 מיליון שקל. לטענת התובעים, לא היווה תשלום זה חלק מסכום התשלום הכולל עבור הדירה.

כן הם טוענים להטעייה, הבאה לידי ביטוי בתשלום עודף עבור הצמדת מדדים נוספים מיותרים בשיעור של 336 אלף שקל, וגביית ריביות מיותרות שלא על פי ההסכם בסכום של כמיליון שקל.

בן-הרוש ועזרא טוענים, באמצעות עוה"ד ארנון גרפי ואלון הוכמן-תמיר, כי שילמו בתום לב את המקדמה בגין הבקשה לרכישת דירתם, וכן את הפרשי ההצמדה המופרזים והמוטעים בגין כל תשלום, על פי לוח התשלומים כפי שנדרשו על ידי המשיבים. כן שילמו ריביות שנגבו מהם שלא על פי ההסכם.

התובעים טוענים בפנייתם לביהמ"ש, כי הוטעו בכך ששילמו כספים מיותרים עבור רכישת הדירה, עקב שיטת ההצמדה והריבית בה נקטה האחים שרבט. לדבריהם, סכום התביעה המשוער יגדל פי כמה והוא עשוי להגיע ללמעלה מ-10 מיליון שקל, כאשר מדובר בכלל רוכשי הדירות מהנתבעים.

טרם נתקבלה תגובת המשיבים. (ת.א 492/98). «מאת יצחק דנון «רוכשי דירות הגישו בקשה לתביעה ייצוגית נגד האחים שרבט «היקף התביעה אם תאושר כייצוגית - 2.6 מיליון שקל «מאת יצחק דנון «רוכשי דירות הגישו בקשה לתביעה ייצוגית נגד האחים שרבט «היקף התביעה אם תאושר כייצוגית - 2.6 מיליון שקל