רשת נובוסטי תובעת 1.5 מיליון שקל מחברת העיתונים של מפלגת העבודה

חברת נובוסטי ניידלי, הבעלים והמוציאה לאור של רשת עיתונים יומיים וכתבי עת בשפה הרוסית הידועה בשם רשת נובוסטי, תובעת 1.5 מיליון שקל מהחברה המאוחדת לפירסומים והדפסות שבשליטת מפלגת העבודה.

בתביעה, שהוגשה היום (א') לבית המשפט המחוזי בת"א, טוענת התובעת, באמצעות עוה"ד יעקב וינרוט ואלון רון, כי בית המשפט אישר את מכירת העיתון "נאשה סטראנה" והשבועון "אכו", שהנתבעת הוציאה לאור, לנובוסטי ניידלי תמורת 930 אלף שקל. אולם, משהתברר לנובוסטי, כי הוצג בפניה מצג כוזב בנוגע להפסדיו של "נאשה סטראנה", היא חתמה עם הנתבעת על הסכם חדש, על פיו תשלם לה עבור נאשה סטראנה 320 אלף שקל, ואילו עבור "אכו" המחיר נשאר בעינו - 2.68 מיליון שקל.

נובוסטי ניידלי טוענת בתביעתה, כי הנתבעת ניהלה עימה מו"מ בחוסר תום לב, הסתירה ממנה עובדות מהותיות, והעלימה ממנה מידע מתוך כוונה להטעותה. כמו כן היא טוענת, כי הנתבעת הפרה התחייבויות מפורשות במסגרת העיסקה, וגרמה לאובדן נתח מהותי מתוך הנכס שרכשה התובעת. כמו כן נטען, כי מידע על מהלך השיחות דלף למתחרים הנוספים על הרכישה - חברת עיתון פנורמה וקבוצת משקיעים בראשותו של יוסף מרקינזון.

התובעת אומדת את נזקיה ביותר מ-2 מיליון שקל, כאשר נזק זה כולל את השבת המחיר ששולם על ידה ביתר והטעיה בעניין המוספים של העיתונים. לצרכי אגרה, מעמידה התובעת את סכום התביעה על סך 1.5 מיליון שקל.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 611/97). «יצחק דנון «רשת נובוסטי תובעת 1.5 מיליון שקל מחברת העיתונים של מפלגת העבודה «