תע"א מכרה מל"טי תקיפה "הארפי" ב-200 מיליון ד' מאז החל שיווקם

מקורות זרים: דרום קוריאה רכשה ב-32 מיליון דולר

התעשייה האווירית, יצרנית המל"טים לתקיפה מדגם "הארפי", חתמה עם צבאות זרים על עיסקאות למכירתם בהיקף 200 מיליון דולר, מאז החל שיווקם. כך מסרה החברה. היא הוסיפה, כי ה"הארפי" מופעל ע"י צה"ל ומספר מדינות זרות. המל"טים משמשים לתקיפת מטרות מכ"ם בעומק האויב, ללא סיכון מטוסים וטייסים. מל"טי ה"הארפי", יוצגו לראשונה בסאלון האווירי שייערך בצרפת באמצע החודש.

לפי מקורות זרים, נחתמה באחרונה עיסקה לאספקת מל"טי "הארפי" בין תע"א לבין דרום קוריאה, בהיקף 32 מיליון דולר. מהפרסומים עלה, כי צבא דרום קוריאה רכש את המל"טים מתוצרת ישראל, כדי לשפר את יכולתו בתקיפת מטרות מכ"ם מטווחים ארוכים, מבלי הצורך לערב בכך מטוסים. החוזה נחתם לאחר תהליך אבלואציה שנערך ביחידות צבא קוריאה המפעילות את המל"טים.

בתחילת שנות ה-90 ניסתה תע"א להגיע להסכם עם חברת ג'נראל-דיינאמיקס האמריקנית, לשיווק משותף של ה"הארפי" בשוק האמריקני, בו היה קיים פוטנציאל מכירה של אלפי יחידות. מגעים אלה לא עלו יפה, לאחר שחיל האוויר האמריקני החליט להצטייד באמצעי תקיפת מכ"ם המשוגרים ממטוסים, ולא מהקרקע כפי שפועל ה"הארפי". «מאת דרור מרום «תע"א מכרה מל"טי תקיפה "הארפי" ב-200 מיליון ד' מאז החל שיווקם «מקורות זרים: דרום קוריאה רכשה ב-32 מיליון דולר