המשטרה: מנהלי אורליל הודו בחשדות וטענו שפעלו כדי להגדיל רווחי המפעל

החשד: גנבו ציוד אמריקני למשקפות לילה שנועד לצה"ל, והתקינו במקומו ציוד רוסי

המשטרה חושדת, כי מנהלי חברת אורליל גנבו ציוד שנרכש עבור צה"ל בארה"ב, מכרו אותו למדינות במזרח הרחוק וסיפקו לצה"ל במקומו ציוד זול מתוצרת רוסיה. היום (ד') הותר לפרסום דבר החקירה, במסגרתה נעצרו מנכ"ל אורליל, מרק בלאט, וסגנו, יעקב פוגוטינסקי.

בלאט ופוגוטינסקי היו עצורים 20 יום, ובתחילת השבוע שוחררו למעצר בית. החברה הודיעה היום, כי בלאט הושעה מתפקידו, וכממלא מקומו מונה הדירקטור שמואל מיכוביץ. כמו כן, מינה הדירקטוריון ועדת היגוי בת שלושה חברים, למעקב אחרי ניהול החברה עד לסיום החקירה. משרד הביטחון הישעה את היתרי הייצוא של החברה עד לבדיקת הנושא בידי ועדה שיקים.

אורליל מייצרת מערכות אלקטרו-אופטיות לראיית לילה, ומפעלה ממוקם בקצרין. החברה, הנמצאת בבעלות אורליל אחזקות, מספקת מערכות למשרד הביטחון עבור הזרועות השונים בצה"ל.

החשד נוגע למודולים שנרכשו בארה"ב, ואשר אותם אמורה היתה אורליל להתקין במשקפות לראיית לילה שסופקו לצה"ל. על פי החשד, נגנבו רכיבים אלו ונמכרו במזרח הרחוק, ובמקומם הותקן ציוד רוסי. ההפרש במחירי הציוד האמריקני והרוסי נאמד ב-1,000 דולר ליחידה, והחשד הוא שמנהלי אורליל פעלו בצורה זו במאות יחידות של משקפות.

ראש היחידה המרכזית במחוז הצפוני של המשטרה, תת-ניצב יצחק בשן, אמר היום, כי החשודים הודו בעבירות המיוחסות להם, ונימקו את מעשיהם בצורך לקדם את המפעל ולהגדיל את רווחיו. לדבריו, נעשו מעשים אלו במשך למעלה משנתיים, והם נחשפו בידי יחידת החקירות של משרד הביטחון. הוא הוסיף: "לא ברור לנו את המעשה גרם לפגיעה בצה"ל והעניין נמצא בבדיקה".

אורליל אחזקות הודיעה היום לבורסה, כי אם וכאשר תוכל למסור פרטים נוספים - תעשה זאת. לדבריה, אין באפשרותה להעריך כרגע את השלכות החקירה על פעילותה. עד סגירת הגיליון, לא התקבלה תגובת משרד הביטחון