שלמה כהן נגד משה אלוני, ולהיפך

בסוף השבוע קיים ועד מחוז ת"א, השתלמות לעורכי הדין של המחוז, במלון נפטון אילת. ביום שישי בערב, התקיים מיפגש בלתי מתוכנן בין עו"ד שלמה כהן, חבר הוועד המרכזי בלשכת עוה"ד, המתמודד על ראשות הלשכה, לעו"ד משה אלוני, יו"ר ועד מחוז ת"א, המתמודד על ראשות הוועד לקדנציה נוספת. בין השניים שוררת טינה, שאיש אינו יודע מה מקורה. כהן אומר שאלוני קשור ליו"ר הלשכה הנוכחי, עו"ד דרור חטר-ישי, אלוני מכחיש ואומר שאותו מעניין דבר אחד: שכהן לא ייבחר לראשות הלשכה.

לגירסת אנשי אלוני, כהן ביקש לדבר עם עורך דין שישב באותו רגע עם אלוני, ואמר לו, בנוכחות אלוני כמובן, משהו כמו: מה אתה יושב עם השקרן הזה.

לגירסת כהן, עורך הדין שישב עם אלוני הוא אליהו פפקין, שהיה אמור לפגוש בו, כדי להפגישו עם עורכי דין אילתיים. הוא המתין לו בספסל שלצידו ישב גם אלוני. כאשר כהן ניגש אליו, אמר לו אלוני: "לך מכאן, אתה מרעיל את האווירה".

ומה אומר פפקין? לדבריו, הוא היה אמור לפגוש בכהן כדי לקחת אותו למלון פרדייס הסמוך, שם התקיימה אותה עת השתלמות של כ-10 עורכי דין אילתיים. כהן דיבר באותו רגע עם אנשים, ולכן המתין לו, ובינתיים דיבר עם אלוני. ואז הגיע כהן. "השניים החלו להתבטא אחד כלפי השני בביטויים לא הולמים. אני לא זוכר מה הם אמרו אחד לשני, לא יודע מי התחיל, אבל שניהם התבטאו בצורה לא תרבותית" אומר פפקין.

אלוני, בתגובה: "לא היו שום הטחות מילוליות. אני לא זוכר שהוא אמר לי שקרן ואני לא זוכר שאני אמרתי לו: אתה מרעיל את האווירה".

כהן, בתגובה: "כשעורך הדין המקומי קם להצטרף אלי, שמעתי את עו"ד אלוני אומר לו 'זה לא נכון שאני תומך בחטר-ישי, התנערתי ממנו'. כאשר הצטרף אותו עורך דין אלי, אמרתי לו שעו"ד אלוני מטעה אותו. עו"ד אלוני היה ונשאר שותפו ובן בריתו של עו"ד חטר ישי, וכל הכחשותיו בעניין זה אינן אלא אבק בחירות".

* עו"ד חיים סמט, מסמט-שטיינמץ-הרינג, ייצג את ספי שלגי ואחי טייבר, במכירת מניותיהם בבילו, לאליעזר פישמן, בהיקף של 18 מיליון דולר. פישמן יוצג בידי עו"ד דרור ברנדוויין, מברנדוויין-לשם.

* עו"ד איתן לירז, מבך-ארד-שרף, ייצג את חברת הסיגרים דירמקס, בהקמת חברה בת לשיווק מוצר, וכן בהסכם עם חברת הכרם, להפצה בלעדית של מוצריה בישראל. עו"ד דן כהן, מכהן-שפיגלמן, ייצג את הכרם.

*הספר "משפטים ראשונים", שראה אור באחרונה, בהוצאת הקיבוץ המאוחד, עוסק בפסקי דין שניתנו בבית המשפט העליון בשנה הראשונה להקמתו. ערכה - ד"ר דפנה ברק-ארז, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א. הספר כולל מאמרים של משפטנים שונים, בהם שולמית אלוני, מיכאל בן-יאיר, ד"ר גד ברזילי, עו"ד אמנון גולדנברג, ד"ר אורן גרוס, ד"ר איל גרוס, ד"ר עלי זלצברגר, ד"ר אירית חביב-סגל, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, משה לנדוי, פרופ' מני מאוטנר, פרופ' אשר מעוז, עו"ד חיים משגב, עו"ד אביגדור פלדמן, פרופ' מרדכי קמניצר, פרופ' יורם שחר, פרופ' ליאון שלף, ד"ר רון שפירא, פרופ' איל זמיר, ד"ר אסף לחובסקי, וד"ר גיא מונדליק.

הספר מבוסס על סידרת מפגשים שהתקיימו בפקולטה בתל-אביב, לרגל שנת היובל של המדינה, ועסקו במספר נושאים: משפטים בטחוניים וזכויות נאשמים, תקנות ההגנה המנדטוריות ומעמדה של הכרזת העצמאות, ארגונים קיצוניים וארגוני טרור, מגמות בפרשנות חוזים, וזכויות אזרח בבית המשפט העליון.

* יו"ר המועצה הארצית בלשכת עוה"ד, עו"ד יהודה טוניק, יתמודד על ראשות המועצה, בראשות סיעת "הרשימה המאוחדת למען מקצוע חופשי". אחריו ברשימה עו"ד בן-ציון לנגנטל, המשמש כחבר הוועד המרכזי בלשכה. סוגרים את הרשימה, עורכי הדין דובי ויסגלס, והשרים לשעבר, משה ניסים ויעקב נאמן.

* 21 המצטיינים בבחינות הלשכה האחרונות, מתפלגים באופן הבא: 9 מהפקולטה למשפטים, 5 מהפקולטה בבר-אילן, 4 מהפקולטה בירושלים, 2 מהפקולטה בחיפה ואחת מהמרכז הבינתחומי בהרצליה