בשארה: השוטרים בלוד זיהו אותי ואחר-כך ירו כדור גומי

ועדת המעקב של ערביי ישראל: נפעל לבניית המבנה הבלתי חוקי שנהרס בלוד

ועדת המעקב של ערביי ישראל החליטה היום (ג') לפעול במהירות לבנייה מחודשת של הבית שנהרס אתמול בלוד ואשר גרר הפגנה סוערת, במהלכה נפגע ח"כ עזמי בשארה מכדור גומי שנורה לעברו ע"י שוטרים.

ועדת המעקב שהתכנסה היום לישיבה מיוחדת בלוד, גם החליטה ליזום הפגנה גדולה של ערביי ישראל ולהשבית את מוסדות החינוך הערביים בלוד.

ועדת המעקב טוענת שהמשטרה התנהגה בברוטאליות כלפי המפגינים. לטענת חברי הוועדה, לא היתה הצדקה להריסת המבנה הבלתי חוקי, כיוון שעיריית לוד לא מאפשרת, למעשה, הוצאת היתרי בנייה בשכונת הרכבת.

היו"ר הזמני של הכנסת, שמעון פרס, הגיע היום ללוד, בניסיון להרגיע את הרוחות הסוערות בעיר. פרס נפגש עם ראש העיר, פנחס עידן, וביקר בשכונת הרכבת.

ח"כ עזמי בשארה טען היום, כי השוטרים זיהו אותו והם ירו במכוון כדור גומי לעברו. לדבריו, הוא סובל מכאבים ומנפיחות באיזור הפגיעה.

לדעתו, יש צורך להכליל את שכונת הרכבת במסגרת פרוייקט שיקום השכונות. הוא קבל על שכונות פאר הנבנות מסביב לשכונת הרכבת, שסובלת מעזובה והזנחה.

היחידה לחקירת שוטרים תחקור את האירועים במהלך ההפגנה בעקבות הריסת המבנה הבלתי חוקי. הבדיקה תתבצע ביוזמת המשטרה שתעביר את כל החומר בנושא זה.

השר לבטחון פנים, אביגדור קהלני, דחה את הטענות כנגד התנהגות השוטרים: "אני מצטער שח"כ בשארה נפגע, אך אני חוזר ומדגיש שכל פעולות המשטרה היו נגד מפירי חוק, אשר בנו מבנה בלתי חוקי".

"משטרת ישראל ביצעה את חובתה, גיבתה ואיבטחה את אנשי עיריית לוד, אשר ביצעו את עבודתם ואכפו את החוק. אין לי ספק, שהמשטרה ביצעה את תפקידה, כפי שהיא מבצעת אותו תמיד. האלימות החלה שלא מצד המשטרה ואני מגבה את שיקול הדעת של המפקדים בשטח. המשטרה שומרת על אזרחיה ותמשיך להקפיד ולשמור על אכיפת החוק. אלה המלינים על המשטרה - שיגישו תלונה