תמי מוזס ועופר נמרודי משתפים פעולה ב"רייטינג"

תחרות גלויה מול "פנאי פלוס" של נוני מוזס ועורק העורך: יובל נתן

מחר (ד') תחל הפצתו של שבועון טלוויזיה חדש בשם "רייטינג", בבעלות עופר נמרודי, בעלי "מעריב" (%50), ותמי מוזס-בורוביץ (%45), אחותו של נוני מוזס, שהיתה בעבר גם היא מבעלי "ידיעות אחרונות". עורך השבועון המחזיק ב-%5 הנותרים הוא העיתונאי יובל נתן, לשעבר מבקר הטלוויזיה של "ידיעות אחרונות".

זהו הפרוייקט הראשון של מוזס-בורוביץ מאז מכרה את מניותיה ב"ידיעות אחרונות" באפריל 98'. אז, בסופו של סכסוך משפטי ארוך, מכרו זאב מוזס (%15) ומוזס-בורוביץ (%8) את מניותיהם ב"ידיעות אחרונות" לאליעזר פישמן, בעלי "גלובס", תמורת 170 מיליון דולר. זוהי גם התרסה גלויה של נמרודי מול מוזס בשוק השבועונים, והמשך למהלך שהוא עושה באחרונה, של חיזוק והרחבת המקומונים של "מעריב".

השבועון, שהכנתו ארכה מספר חודשים, מקיף בשלב ראשון כ-116 עמודים, והוא עוסק בטלוויזיה ובקולנוע. בהמשך, לפי העניין, ייכנסו לנושאים נוספים. השבועון מופק בגודל של מדריך, בדומה ל"עכבר העיר" של רשת שוקן, על כרומו ונייר מולבן. מנויי "מעריב" יקבלו את השבועון החדש בחודש הקרוב חינם, מדי יום ד', ובמקביל הוא יימכר בחנויות, תמורת 4.5 שקל.

בעלי העיתון אינם מסתירים את כוונתם להתחרות בצורה גלויה ב"פנאי פלוס", שנחשב לאחד השבועונים הנפוצים ביותר בארץ, ולאחד העוגנים של "ידיעות אחרונות". כמו "פנאי פלוס", מופץ השבועון למנויי עיתון-האם, ונמכר תמורת מחיר זהה של 4.50 שקל.

נתן אמר ל"גלובס" בעניין זה, כי יוזמי השבועון אינם מתייחסים אליו כאל 'מדריך' טלוויזיה, אלא 'עיתון' טלוויזיה.

גם "פנאי פלוס" נערך לתחרות. החל מהשבוע הוגדל מספר העמודים מ-228 ל-244 עמודים, והורחב עוד הפירוט של לוחות השידורים. השבועון אף מרכז את החלוקה, שעד כה נפרסה על פני יומיים, לבוקר יום ד'.

"פנאי פלוס" נמצא בבעלות שווה של "ידיעות אחרונות" וקבוצת עורק. לפי דיווחי השבועון, הוא מדפיס יותר מ-200 אלף עותקים. הוא מצורף, תמורת תשלום, למנויי "ידיעות אחרונות", ונמכר בחנויות, כאמור, ב-4.5 שקל.

עורך "פנאי פלוס", יגאל גלאי: "כעיתונאי שחי תקשורת אני מברך על כל אמצעי תקשורת חדש. אבל, כמי שרוצה להיות מעשי, עם החיים בישראל, למיטב הבנתי אין מקום בעולם שיש בו שני טי.וי גייד".

"רייטינג" אינו ממצב עצמו כמדריך.

גלאי: "בואי לא ניתן למסרים הפרסומיים להסיח את דעתנו. העובדה היא, שלמיטב ידיעתי, מדובר בהעתק של מודל 'פנאי פלוס'. חלקת המגזינים בישראל די זנוחה, אין תרבות קריאה של מגזינים בארץ, והמקומונים גזלו את עיקר צריכת השבועונים. 'פנאי פלוס' הוא הצלחה מובהקת. נראה מה יעולל השבועון החדש לשוק הקשה הזה של מגזינים בארץ"