חברת הבילינג נארוס גייסה 30 מיליון דולר - וחתמה הסכם שיתוף פעולה עם אמדוקס

נארוס האמריקנית הוקמה ומנוהלת על ידי ד"ר אורי כהן * המוצר של החברה מבוסס על ניתוח התעבורה ברשת

חברת נארוס האמריקנית, שהוקמה ומנוהלת על ידי ד"ר אורי כהן הישראלי, השלימה שלשום (שבת) גיוס 30 מיליון דולר ממספר גופים מוסדיים בארה"ב.

עוד הודיעה החברה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת אמדוקס מקבוצת עורק. החברות יפתחו מערכות משולבות לגבייה לשימוש באינטרנט. החברה לא מסרה מה היתה הערכת השווי שלה לצורך הגיוס.

נארוס פיתחה טכנולוגיה לניתוח תנועות שימוש באינטרנט. בין המשקיעים בחברה: בנק צייס קפיטל, חברת התקשורת פרונטיר ונצ'רס, ספקית שירותי הטלוויזיה בכבלים מדיה 1 שנרכשה על ידי AT&T, וקרנות הון הסיכון וולדן ונצ'רס וממיפילד.

נארוס, שמרכזה בקליפורניה, פיתחה לפני חצי שנה טכנולוגיה ייחודית, המאפשרת לנתח תנועות ומגמות בשימוש באינטרנט. טכנולוגיה זו, המיועדת לספקי אינטרנט בכל העולם, תאפשר יישום של מודל חיוב והתחשבנות חדש, שיחייב לקוחות הפועלים ברשת בגין איכות, כמות וזמן השימוש.

בניגוד לשיטות החיוב הקיימות, במסגרתן משלמים המשתמשים סכומים גלובליים, יוכלו ספקי האינטרנט בכל העולם לחייב לקוחות על פי ניתוח מיידי ומדויק של כל אפליקציית השימוש. לדברי כהן, כי טכנולוגיית נארוס תאפשר, בנוסף לחיוב מדויק וספציפי, גם לעקוב אחר הרגלי לקוחות ולתרגם מגמות אלה לכלים שיווקיים פרקטיים.

עוד מציין כהן, כי נארוס היא החברה היחידה כיום המאפשרת טכנולוגיה כזו לספקי אינטרנט, חברות טלקומוניקציה, פורטלים ואתרי מסחר אלקטרוניים, המספקים שירותים מגוונים באמצעות האינטרנט. "עם כניסת המשקיעים החדשים לחברה פועלת החברה לפיתוח מוצרים שיווקיים נוספים וחדשים, שיאפשרו לספקי אינטרנט וחברות טלקומוניקציה להרחיב את סל השירותים המוצע כיום", אמר כהן.

המוצר של נארוס, המכונה SMATIC TRAFFIC ANALISIS) STA), יודע לקשור או להסתכל על התעבורה ברשת IP ולנתח את השימוש באפליקציה. למשל, מספר תשדורות הדואר האלקטרוני - וגם אלה שמקורן באתרי דואר-ווב על האינטרנט (כמו הוטמייל). התוכנה אוספת את כל המידע בצורה פסיבית, בהקשבה לרשת, בצורה שקופה לכל סוגי התקשורת. התוכנה תומכת בכל היצרנים.

לנארוס יש מוצר נוסף: מערכת קבלת החלטות, המאפשרת לספקי אינטרנט (ISP) לבצע ניתוחי שוק ולהבין מי הלקוחות העולים להם יותר מכפי שהם משלמים ומיהם הלקוחות ששווה לחזר אחריהם. המוצר מכונה נארוס אינטיליג'נס