פורמולה ויתרה על השליטה בוואלה!; בזק תשקיע 16 מיליון דולר ב-%50 מהמניות

משוב מחשבים תחזיק בתום המהלך %13.5 בלבד ממניותיה של חברת האינטרנט, שהגיעה היום לשווי של 30 מיליון דולר .36 וואלה! צפויה לגייס בשנתיים הקרובות כ-20 מיליון דולר

עוד נדבך בקסם הפיננסי מעורר ההשתאות של האחים גולדשטיין, בעלי השליטה בפורמולה, בחברת האינטרנט וואלה!. ללא הכנסות כמעט ועם הון עצמי של 1.7 מיליון דולר, הגיעה היום (א') וואלה!, בתום מסע עליות של מאות אחוזים בשנה האחרונה (מאז רכשה פורמולה את השליטה בה), לשווי שוק מדהים של 30 מיליון דולר.

אם יושלם המהלך תתרגם וואלה! את העליות לגיוס של למעלה מ-20 מיליון דולר בשנתיים הקרובות (הנפקה והקצאה פרטית), ולמשוב מחשבים יצמחו רווחי הון עצומים.

בסוף השבוע אישר דירקטוריון בזק את ההשקעה בחברת האינטרנט הראשונה בבורסה, הנמנית על קבוצת משוב מחשבים. במקרה של השלמת המהלך תשקיע בזק כ-16 מיליון דולר במניות וואלה! ותחזיק %50 מההון. משוב מחשבים, המחזיקה כיום %68, תדולל ל-%13.5 מהמניות.

על פי תנאי העיסקה, נתנה משוב מחשבים לבזק אופציה לרכוש מידיה %26 ממניות וואלה!. במקביל, התחייבה וואלה! עצמה להעניק לבזק אופציה לרכוש, בדרך של הקצאה, מניות נוספות באופן בו תגיע האחרונה לאחזקה של %50 מוואלה!.

מחירן של שתי האופציות מתבסס על עיסקה מהחודש שעבר, בה רכשו מריל לינץ' ואי.בי.אי %10 ממניות וואלה! מידי משוב מחשבים, לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר. זהו גם השווי לפיו תתבצע החודש הנפקת וואלה!. החברה תנפיק אופציות למימוש במשך חצי שנה, באמצעותן היא מבקשת לגייס בבורסה של תלאביב כ-8 מיליון דולר (שליש מהגיוס מיידי).

האופציה הראשונה שקיבלה בזק ניתנת למימוש ממועד הענקתה ועד ה-30 בספטמבר 99'. האופציה השנייה - למימוש לאחר מימוש האופציה הראשונה, עד 30 ביוני 2000.

האופציות יוקנו לבזק ללא תמורה. מחיר המימוש של האופציה הראשונה יהיה הנמוך מבין 21 מיליון שקל, או מכפלת כמות המניות הנמכרת ב-%90 ממחיר מניות וואלה! בבורסה בעת סגירת ההנפקה, הצפויה להתבצע במהלך החודש ובסה"כ כ-5 מיליון דולר. מחיר האופציה השנייה, כסף שייכנס לקופתה של וואלה!, ייקבע על פי נוסחה מורכבת, הכוללת גם פרמיית שליטה, ומוערך בכ-11 מיליון דולר.

משוב מחשבים ווואלה! התחייבו להימנע משינויים מבניים בחברה - המפעילה אתר המספק אינדקס ותכנים באינטרנט, וכן בונה אתרים עבור אחרים - ללא הסכמת בזק משך תקופת האופציות. כן הוסכם לפעול לגיבושו של הסכם בין בעלי המניות בוואלה! בקשר להחזקות בה