סופית: מק'אן ארקיסון רוכשת %60 מפרסום שמלוק-רבן-גולני ב-4.20 מיליון דולר

במסגרת העיסקה מכר שמואל מחרובסקי את כל מניותיו ויפרוש בסוף השנה

סוכנות הפרסום הבינלאומית מק'אן אריקסון חתמה על העיסקה לרכישת %60 ממשרד הפרסום שמלוק-רבן-גולני, זאת בתום תקופת הדיו דיליג'נס שארכה כשלושה חודשים.

העיסקה, שנחשפה ב"גלובס" לפני כחצי שנה, התבצעה לפי שווי חברה של כ-7 מיליון דולר. בשלב זה תתקבל תמורת המכירה 4.2 מיליון דולר. המחיר הסופי ייקבע לפי ביצועי החברה בשנים 99', 2000 ו-2001. בעקבות השלמת העיסקה תשנה החברה את שמה לרבן-גולני ושות'/מק'אן אריקסון.

במסגרת העיסקה מכר שמואל מחרובסקי (שמלוק) את כל מניותיו, אך ימשיך לעבוד בחברה עד סוף השנה. שלושת השותפים הנוספים - אבינועם גולני, רן רבן ועירית קופלר שטראוס - יישארו עם %13.3 כל אחד. כמנכ"ל משמש רן רבן; אבינועם גולני משמש מנהל הלקוחות; ועירית קופלר שטראוס - מנהלת מחלקת טלוויזיה והפיתוח העיסקי.

סוכנות מק'אן אריקסון מחזיקה ב-%50 ממניות משרד הפרסום קשר בראל. רכישת שמלוק-רבן-גולני הינה נדבך נוסף ביישום אסטרטגיית הסוכנות להגדלת נוכחותה בשוק הישראלי. שני משרדי הפרסום יפעלו בתחרות מלאה וישרתו את לקוחותיה הבינלאומיים של מק'אן אריקסון בישראל ביניהם: יונילבר, קוקה קולה, ג'נרל מוטורס, ג'ילט, ג'ונסון אנד ג'ונסון, ליווייס, לוריאל, מסטרקרד, מוטורולה, נסטלה, סוני ועוד.

על לקוחות רבן-גולני נמנים: גלידות שטראוס-יונילבר, עלית, שטראוס מזון, נביעות, זוגלובק, מלונות דן, פרימור, מבני תעשייה ועוד. באחרונה זכה המשרד גם בתקציבי סולתם, טמבור ויוניברס קלאב. היקף התקציבים המדווח עומד על כ-20 מיליון דולר.

למק'אן אריקסון, המחזיקה כאמור גם במניות קשר בראל, חשוב היה למצוא פתרון לייצוג של יונילבר גלידות. בארץ מטופל תקציב יונילבר גלידות, השותפה בשטראוס ב-%50, בשמלוק-רבן-גולני בהיקף של כ-4 מיליון דולר. תקציב זה אינו יכול להימסר לקשר בראל בשל ניגוד עניינים עם תקציב תנובה שמטופל במשרד. בשל ניגודי עניינים אחרים, מנוע קשר בראל מקבלת תקציבים נוספים של לקוחות מק'אן אריקסון, לרבות תקציב ג'נרל מוטורס ואחרים. תקציבים אלה עשויים למצוא דרכם לרבן-גולני