כדורגל פלוס תשדר ליגה אנגלית בחינוכית 23

רכשה רצועת שידור ותמכור 7 דקות פרסום בשעה ש מקור בענף: עיסקת חייה של החינוכית ש החינוכית: העיסקה טרם נחתמה

חברת כדורגל פלוס, בבעלות אלי עזור ופנחס זהבי, רכשה 4 שעות שידור קבועות ביום א', בערוץ 23 של הטלוויזיה החינוכית, לשידור משחקי הליגה האנגלית. במהלך השידור ישולבו 7 דקות של פרסומות (תשדירי שירות וחסויות) בכל שעה, במתכונת המותרת בערוץ 1. אולם את הפרסומות תמכור כדורגל פלוס ולא החינוכית.

בענף מקובל לתמחר שעות שידור בין 1,000 ל-5,000 דולר, תלוי בערוץ ובשעת השידור. מהטלוויזיה החינוכית לא ניתן היה לקבל נתונים על היקף העיסקה.

מקור בכיר בענף אמר היום (ד'), כי התכנים שקיבלה הטלוויזיה החינוכית שווים מיליונים, וכי הם עשו את עסקת חייהם. במקום לרכוש זכויות שידור בכסף, הם עוד מקבלים כסף עבור השידור.

משחקי הליגה האנגלית יחלו ביום א' הקרוב (8 באוגוסט). השידור יכלול כשעתיים של משחק, מגזינים והרחבות, בהפקה משותפת לכדורגל פלוס ולחינוכית. את המשחק ישדר בוני גינזבורג ויפרשן זאב זלצר. ככל הידוע, לפי ההסכם בין החברה לחינוכית, גם אם לא ישודר משחק יישארו שעות השידור בידי כדורגל פלוס. החינוכית תפעיל אולפן מיוחד עבור השידורים.

בעונה שעברה שודרו משחקי הליגה האנגלית בערוץ 24 בכבלים, המיועד לשידור לווייני, ולוו בשידורי פרסומת בהיקף גדול. בעקבות עתירה של זכייני ערוץ 2 לבג"ץ נגד שידור הפרסומות, ובעקבות התקנת תקנות חדשות על-ידי מועצת הכבלים, שמתייחסות למספר שעות השידור ודקות הפרסום המותרות בערוץ לוויין בעברית עבור קהל ישראלי, גובש בבג"ץ לוח שידורים זמני עבור ערוץ 24, שהגביל את השידורים ואת מספר דקות הפרסום.

מנכ"ל כדורגל פלוס, הדר זהבי, אמר, כי החברה יכולה היתה להמשיך לשדר בערוץ 24, אולם העדיפה לעבור לערוץ 23. "מבחינתנו, ערוץ 23 הוא שידרוג, יכולנו להישאר באותה מתכונת, של 6 שעות שבועיות ב-3 ימים, עם 10 דקות פרסום בכל שעה. אבל העדפנו להעביר את הכדורגל האנגלי לערוץ 23".

מנכ"ל LDI, המפעילה את ערוץ 24, דן רון, אמר כי כדורגל פלוס ניהלה מו"מ לשדר 6 שעות בשבוע (שעה בשבת עבור "מפגש מחזור", ועוד שעתיים וחצי במהלך השבוע בימים א' וב'), וכי הופתע לראות כי היא סגרה עם הטלוויזיה החינוכית.

זהבי מסר, כי המו"מ עם LDI הופסק.

כדורגל פלוס מחזיקה גם בזכויות השידור של הפועל חיפה, מכבי חיפה והפועל פתח-תקווה, ונמצאת במו"מ לפחות עם 2 קבוצות נוספות. הערב (ד') משדרת כדורגל פלוס בערוץ 23 את משחק הכדורגל בין הפועל חיפה לבין קבוצת באשיקטש התורכית. מכדורגל פלוס נמסר, כי מדובר בשידור חד-פעמי, וכי משחקי הכדורגל של הקבוצות שזכויותיהן בידי כדורגל פלוס יימכרו לגוף שידור אחר, ככל הנראה ערוץ 1. "יש מספר מתעניינים, נחכה להתפתחויות", מסר זהבי.

כל זכויות השידור של התאחדות הכדורגל נמכרו, כזכור, לערוץ 5. היום (ד') אמור להתקיים דיון בבית הדין של התאחדות הכדורגל בבעייה של כפל הזכויות, על רקע איומים של יו"ר ההתאחדות, גברי לוי, כי הליגה לא תיפתח אם לא יוסדר הנושא.

ערוץ 23 בכבלים נמסר לטלוויזיה החינוכית לפני שנים, כחלק ממהלך מתוחכם של המנכ"ל דאז, יעקב לוברבוים, לפרוס את החינוכית בכל ערוצי השידור האלקטרוניים. כך, קיבלה החינוכית, ללא מכרז, שביעית מזמן השידור בערוץ 2 (עד תום הזכיון הנוכחי, בנובמבר 99'), בנוסף לשעות השידור שהיא מחזיקה בערוץ 1, ובנוסף ערוץ מלא בכבלים.

ערוץ 23 ניתן לטלוויזיה החינוכית ללא תמורה, לצורך שידור של חומרים חינוכיים, והוא אף ממוצב על-ידי החינוכית כערוץ של 'השכלה ודעת בעידן של תחרות'. בענף נטען היום, כי מכירת שעות שידור לחברה מסחרית, שמשדרת משחקי כדורגל, והפיכת הערוץ לפלטפורמה בלתי מאופיינת, שמוכרת שעות שידור אינה המטרה עבורה הוא ניתן ללא תמורה לחינוכית.

מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, מיכל ארבל, אמרה בתגובה, כי העיסקה עם כדורגל פלוס טרם נחתמה, וכי היא תיעשה רק לאחר הסכמת שר החינוך. "אנחנו נשדר כדורגל אנגלי, וכדורגל פלוס יממנו את הוצאות ההפקה פלוס סכום לכיסוי ההוצאות שלנו. לא הרבה, אבל קצת", אמרה. ארבל סירבה למסור את היקף העיסקה.

ארבל אמרה, כי היא לא רואה בעייתיות בשידור הכדורגל בערוץ המיועד ל'השכלה ודעת'. "אני לא רואה בכדורגל שידור נחות".

שר החינוך, יוסי שריד, אמר בתגובה, כי אינו רואה בשידורי הכדורגל שידורים לא-חינוכיים, וכי הם יחזירו את ערוץ 23 לתודעה הציבורית, והערוץ ימשוך צופים