תנובה תפנה את השוק הסיטונאי בחיפה ותקים 750 יחידות דיור

"כיכר השוק" בוואדי סאליב תשולב בשיקום העיר התחתית

חברת תנובה הגיעה לסיכום עם ראש עיריית חיפה, עמרם מצנע, לפינוי השוק הסיטונאי, במבואות המזרחיים של שכונת ואדי סאליב בחיפה. ל"גלובס" נודע, כי הצדדים סיכמו על הקמת רובע, שייקרא "כיכר השוק". הרובע יכלול 750 יחידות דיור, שתיזום תנובה. את הפרוייקט תקים חברה בשליטת תנובה, בשם חברת השוק הסיטונאי-תנובה.

עיריית חיפה מתכוונת לשלב את רובע השוק במסגרת פיתוח ושיקום העיר התחתית. בפרוייקט יהיו שותפים, ככל הנראה, גם בעלי הזכויות הפרטיים בשוק הסיטונאי. מצנע סבור, כי "השוק מהווה כיום מיטרד בליבה של העיר התחתית".

לדברי מצנע ומהנדס העיר חיפה, ד"ר יעקב רוט, הפרוייקט, שיוקם על שטח של כ-30 דונם, יוכל לשמש כעוגן לשיקום אזור ואדי סאליב.

תוכנית של הפרוייקט הוצגה על ידי האדריכל חיים קהת ממשרד האדירכלים מנספלד-קהת. התוכנית שמה דגש על חידושם ועל החייאתם של צירי האורך היורדים מהדר הכרמל לעבר הים ונמל חיפה, דרך הרובע המתוכנן. צירים אלה מהווים את הצלע המרכזית של מיתחמי קרית הממשלה ורובע האומנים.

מצנע הורה למנהלי אגפי העירייה, לקדם את תוכנית האב הכוללת של הפרוייקט. בפגישה עם נציגי תנובה, אמר מצנע, כי הוא ידון בנושא עם שר האוצר, כדי להביא להכרה ממלכתית בפרוייקט, במסגרת "פרוייקט שיקום השכונות וההתחדשות העירונית".

מצנע מינה את מנהל הלישכה לייזום עיסקי בעירייה, משה צור, לטפל בעיסקה מול נציגי היזמים. את תנובה מייצג עו"ד שרגא בירן. בירן אמר, כי "תנובה רואה בבינוי הרובע החדש דגם לאומי לשיקום שכונות".

מינהל מקרקעי ישראל יהיה גם הוא מעורב בפרוייקט