יונה ויזנטל(תקשורת): תמיד תמשיך להאמין בעצמך

יונה ויזנטל, משנה למנכ"ל ערוץ הספורט

יונה ויזנטל נולד ב-1962. רואה-חשבון בהשכלתו. הוא מכהן כמשנה למנכ"ל ערוץ הספורט וכמנהל הכספים של הערוץ עד סוף החודש. באוקטובר יכנס ויזנטל לתפקידו החדש ויתיישב על כסא מנכ"ל סבן-ישראל - מינוי בו זכה לפני כחודשיים. הוא יצטרך לרתום את כישוריו וניסיונו לטובת פיתוח כל עיסקי התקשורת של חיים ואריה סבן בישראל, לרבות הקמת ערוץ הילדים של הרשת - "פוקס קידס", התמודדות על מכרז הערוץ המסחרי הנוסף, הקמת מיזמי אינטרנט שונים, ובחינת כדאיות השתתפותה של החברה בערוצים הייעודיים. במילים אחרות: אם ימלא אחר הציפיות שתולים בו, עתיד מנהל הכספים של ערוץ הספורט לעמוד בראש אחת מקבוצות התקשורת המשפיעות ביותר, תוך מעורבות בכל התחומים המתפתחים והמעניינים ביותר בענף.

בתחילת דרכו במקצועית כיהן ויזנטל כחשב חברת רקע, מפיצת סרטי וידיאו ולאחר מכן כחשב חברת מגל מערכות ביטחון. לתחום התקשורת נכנס עם מינויו למנהל הכספים של חברת ICP, תפקיד בו כיהן כחמש שנים. לפני כשנתיים וחצי מונה למשנה למנכ"ל ומנהל הכספים של ערוץ הספורט. במסגרת תפקידו זה היה שותף לכל עיסקאות הרכש של החברה, היה מעורב בחתימת חוזי רכישת זכויות שידור, בניית לוחות השידורים והיה אחראי על תחומי השיווק והפיתוח העיסקי, לצד ניהול הכספים, כמובן. את רכישת זכויות השידור של כל ליגות הכדורגל בישראל רואה ויזנטל כהישגו המשמעותי ביותר בתפקידו האחרון, אותו השיג ביחד עם מיילן טנזר, מנכ"ל הערוץ: "ההתמודדות במכרז היתה קשה ביותר. שני הצדדים ראו בזיכיון זה מנוף מרכזי להצלחת ה-DBS. אנחנו הצלחנו לדאוג לכך שערוץ הספורט ימשיך להיות האלטרנטיבה הראשונה עבור חובבי הספורט". אגב, חברת ה-DBS הגישה תביעה נגד הזכייה, אשר עדיין מתבררת בבית המשפט.

ויזנטל: "שאיפתי כרגע היא להצליח בתפקידי החדש ולהיות מנכ"ל סבן-ישראל, כשזו תהווה אחת מחברות התקשורת הדומיננטיות בישראל. אבל הפנטזיה הרחוקה שלי היא להיות מנכ"ל רשות השידור ולהבריא אותה. מההיכרות שלי עם רשות השידור, שמבוססת על עבודה משותפת רבת שנים, כואב לי לראות איך הגוף הזה פועל. גוף שיש לו יופי של פוטנציאל עובד בצורה הכי לא נכונה. אגב, אני מאמין שרשות השידור צריכה להישאר גוף שידור ציבורי. צריך להבריא אותה, לא להפריט אותה.

"הכי חשוב להצלחה זה להיות עם ראש פתוח בכל רגע נתון ולא לקבע את עצמך לאותם רעיונות. בתחום התקשורת נדרשת גמישות, קריאטיביות ורגישות. גמישות כי צריך להקשיב לכולם, ללמוד מכולם ולא לחשוב שאתה הצודק תמיד. קריאטיביות ביכולת למצוא את הדרכים לפעול אחרת ממה שפועלים בדרך כלל ולפרוץ מוסכמות. ורגישות - לדעת להיות קשוב כל הזמן לרצונות של הקהלים אותם אתה אמור לשרת.

"תכונות האופי שעזרו לי להצליח הן בעיקר הישירות והכנות. הם אלה שהביאו לכך שהעובדים תחתי, כמו גם מנהלים שלי, ספקים ולקוחות, האמינו בי. אמינות ונאמנות הן שתי תכונות מרכזיות בהצלחתי. בעתיד אצטרך לגייס הרבה יותר סבלנות ממה שיש לי היום ולהפנים את העובדה, שתהליכים קורים לאט יותר ממה שהתרגלתי או ממה שאני מצפה שיקרו.

"מעבר לכל אלה יש חשיבות עצומה לעיתוי. אני הגעתי ל-ICP בתחילת הדרך. זה היה עיתוי נכון בשבילי, ובמשך עבודתי שם למדתי המון מאחד המומחים הגדולים לטלוויזיה - אודי מירון (היום מנכ"ל נגה תקשורת - א.כ.). מעבר לכך היו לי הרצון והאמביציה להתקדם ולהצליח. התפתחות הקריירה שלי אינה תוצאה של תיכנון מוקדם או שאיפות ילדות.

היא מתגלגלת כפי שמתגלגלים דברים אחרים בחיים, תוך ניווט של יד הגורל. עם זאת היה לי ברור שרואה-חשבון אני לא אהיה. העיסוק בתפקידי ניהול כספים ועסקים היה דווקא צפוי. אמא שלי מספרת, שכשהייתי בן ארבע שאלתי את הבייבי-סיטר כמה היא מרוויחה, והצעתי לאמא לשמור על אחי תמורת חצי מהמחיר.

"לצעירים השואפים לקריירה ניהולית בענף התקשורת אני מייעץ עצה אחת בלבד: תמשיך להאמין בעצמך גם אם לא הצלחת, גם כשאתה נכשל. וזו עצה שמכוונת לשואפים לעסוק בניהול גם בתחומים אחרים".

« אסנת כותן «יונה ויזנטל(תקשורת): תמיד תמשיך להאמין בעצמך « יונה ויזנטל, משנה למנכ"ל ערוץ הספורט