ערוץ 2: לפרסם מיד איסור פרסומת בערוצי חוץ בכבלים

"עיכוב הפירסום ברשומות - הפרת הבטחה לבג"ץ"

זכייניות ערוץ 2 דורשות, כי הכללים החדשים של מועצת הכבלים - בנוגע לערוצים זרים מתורגמים בכבלים - האוסרים שידורי פרסומת, יפורסמו ברשומות ללא דיחוי, וכי לא ייערך כל שימוע נוסף בעניין. בקשת הזכייניות באה בעקבות ידיעה ב"גלובס", שלפיה משרד התקשורת הישהה את פרסום הכללים החדשים ברשומות, בעקבות פניית חברות הכבלים.

הכללים החדשים הוגשו בתחילת החודש לבג"ץ, כתגובה של מועצת הכבלים על עתירה של ערוץ המזרח התיכון - ערוץ 24 - נגד משרד התקשורת ונגד מועצת הכבלים. הכללים אמורים להיכנס לתוקפם ב-1 בינואר 2000.

במכתב ששלח היועץ המשפטי של זכיייני ערוץ 2, עו"ד רון גזית, אל היועץ המשפטי של משרד התקשורת, עו"ד יזהר טל, הוא מציין, כי בג"ץ נמנע מלדון ולהכריע בשאלת הפסקת שידורם המיידי של שידורי ערוץ 24, אך ורק מכוח הצהרת פרקליטות המדינה, בכתב ובעל-פה, שלפיה הכללים החדשים התקבלו על-ידי מועצת הכבלים, והועברו לאישור פורמלי של משרד המשפטים ולפרסום ברשומות.

גזית כותב עוד, כי "זכייניות ערוץ 2 מצפות, כי הצהרת הפרקליטות בפני בית המשפט העליון תקויים, וכי הכללים - לפחות בכל הקשור לאיסור פרסום בערוצי חוץ המיועדים לישראל - יפורסמו ברשומות ללא דיחוי".

הדיון בעתירה החל לפני כשנה, עם הגשת עתירה של ערוץ 2 נגד ערוץ 24, שמשדר פרסומות בעברית. בעקבות הודעת מועצת הכבלים, כי היא מגבשת כללים חדשים, שייאסרו על שידורי הפרסומת, הסירו זכייני ערוץ 2 את עתירתם.

לפי הכללים החדשים יחויבו כל הערוצים הזרים, שבהם תרגום לעברית - בדיבוב או בכתוביות - של יותר משעתיים בשבוע, להעלות הפקות מקוריות, בעלות של 1.5 מיליון דולר. כמו כן, יימנע מהם לשדר פרסומת בעברית, או פרסומת המיועדת לציבור בארץ.

בעקבות הגשת הכללים לבג"ץ, פנה היועץ המשפטי של חברות הכבלים, עו"ד גדעון אביטל, אל שר התקשורת וטען, כי העברת שידורי החוץ היא חלק בלתי נפרד משוק התוכן, שטרם הוסדר. לדבריו, "הכללים אינם סבירים והמועצה חרגה מהסמכויות הנתונות לה בחוק הבזק".

בתגובה, הורה משרד התקשורת על השהיית הפרסום של הכללים החדשים ברשומות. לחברות הכבלים ניתנה ארכה, עד ה-3 באוקטובר, להגשת הערות בנושא.« מאת אביבה קרול « ערוץ 2: לפרסם מיד איסור פרסומת בערוצי חוץ בכבלים « "עיכוב הפירסום ברשומות - הפרת הבטחה לבג"ץ"