גילון: אם תופעל הרפורמה - אבנר תקים חברה לחקירת הונאות בביטוח החובה

מנכ"ל אבנר, כרמי גילון, מציע שהחברה תקים חברות-בנות לאספקת שירותים בתחום ביטוח החובה לרכב, ובראשם חשיפת הונאות, אם תופעל הרפורמה בביטוח החובה. בראיון ל"גלובס", אומר עוד גילון: "אין לאבנר כל כוונה להיכנס לענפי ביטוח חדשים. ההתמחות שלנו היא בתחום ביטוח החובה לרכב, ובו נמשיך לעסוק".

גילון ציין, כי הרשיון מגביל את אבנר לענף ביטוח החובה לרכב, והחברה לא תבקש מהמפקחת על הביטוח, ציפי סמט, להרחיב את הרשיון לתחומים אחרים.

גילון אמר, כי מחקר שנערך בתקופת המנכ"ל הקודם, יהודה וילק (כיום מפכ"ל המשטרה), גילה, כי אבנר משלמת מדי שנה 300 מיליון שקל בשל הונאות ותביעות כוזבות. בשנים האחרונות הקימה אבנר מחלקה מיוחדת שהתמחתה בחשיפת ההונאות, והצליחה להביא לחיסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

"אבנר מעסיקה כיום כ-100 איש. אם תופעל הרפורמה, והחברה תפסיק למכור ביטוחי רכב חדשים, יווצר אצלנו עודף כח אדם. נפנה חלק ממנו להקמת החברה החדשה, שתציע לכל חברות הביטוח שירותים בחשיפת הונאות. יש לנו מחלקת תביעות מעולה, ואין טעם לבזבז את כח האדם והידע שלה".

על פי התוכנית, תקים אבנר חברה-בת שניה, שתיתן שירותי יעוץ רפואיים. החברה תסייע לחברות ולמבוטחים לפענח את משמעות המסמכים הרפואיים שהם מקבלים. היא גם תייעץ למבוטחים היכן לקבל את השירות הרפואי הטוב ביותר. כן תייעץ החברה למבוטחים בעניין רכישת שירותים רפואיים משלימים לאלו של אבנר.

"ברור שכל עוד לא תופעל הרפורמה, לא ניכנס לתחומי השירותים ולא נקים חברות-בנות. כח האדם שלנו יתפנה ליעדים החדשים רק אם נפסיק למכור פוליסות חדשות. גם במקרה כזה, יעסקו רוב העוסקים ברן-אוף (טיפול בתביעות מתיקים של שנים קודמות), תהליך שיימשך 7 שנים ויותר".« מאת אלעזר לוין « גילון: אם תופעל הרפורמה - אבנר תקים חברה לחקירת הונאות בביטוח החובה «