פורת היה מנכ"ל אולפני ג.ג

רשות השידור תפרסם מיכרז על שכירת ימי אולפן להפקות, ולא תמשיך במו"מ עם גלובוס גרופ (ג.ג) על הארכת החוזה עימה. כך המליצה היום (ב') ועדת הביקורת של רשות השידור, בעקבות דו"ח מיוחד של מבקרת רשות השידור בנוגע לשכירת האולפנים בנווה אילן. ההחלטה טעונה את אישור הועד המנהל של הרשות, שהתכנס היום בשעות אחה"צ.

רשות השידור שוכרת בנווה אילן את אולפן 1, בן 1,000 מ"ר, שבו מצולמות "בטברנה", "חיים שכאלה", "המופע של קושניר" ותוכניות מיוחדות גדולות. אולפן זה מושכר ל-150 ימים בשנה, ללא קביעת ימים קבועים.

עוד מושכרים בג.ג אולפן 3, בן 350 מ"ר, המשמש בקביעות את ערוץ 33 של רשות השידור, שטחי משרדים, ומחסן גדול לאחסון תפאורות.

לפי דו"ח המבקרת, משלמת רשות השידור 5,650 דולר עבור יום באולפן 1. באוקטובר 98' פקע החוזה עם ג.ג, ורשות השידור החלה במו"מ להארכתו, שלא הגיע לסיום, ובינתיים המשיכה בניצול האולפנים, ללא חוזה.

בעקבות פרסומים בעיתונות על כך שהרשות עובדת עם ג.ג ללא חוזה, ובלי שערכה עריכת מיכרז בין אולפנים מתחרים, מינתה מבקרת רשות השידור בודק מיוחד, ופירסמה דו"ח שהוגש לוועדת הבקורת של מליאת רשות השידור, שדנה בו היום (ב').

בישיבת ועדת הביקורת השתתפו גם אנשי הדרג המקצועי של הרשות, שטענו כי על הרשות להישאר בג.ג בשל היקף ההפקות שלה, גודל האולפנים, קירבתם לירושלים והאמצעים שהם מציעים לרשות השידור. יצויין, כי מנכ"ל הרשות, אורי פורת, שהיה בעבר מנהל בג.ג, אינו משתתף בדיונים ובמו"מ עם ג.ג, ונעדר גם מישיבה זו.

לפי הדו"ח, משלמת רשות השידור מחיר ליום הגבוה משמעותית מהמחיר שאולפנים אחרים בשוק (מימד, שביט והרצליה) היו מציעים לרשות. עוד טוענת המבקרת כי הרשות אינה זקוקה ל-150 ימי אולפן, כפי שמוזמן מג.ג, אלא ל-80 ימים בלבד.

מנכ"ל אולפני ג.ג, יוסי קינן, אמר בתגובה כי "ג.ג תתמודד בכל מיכרז, ולדעתי, גם בהצלחה מרובה. מה שיש לנו איננו בר-השוואה לאמצעים שמציעים אולפנים אחרים, מבחינת גודל האולפן, שטחי האחסון והעבודה המרוכזת מול ערוץ 33. אם יפנו אלינו - נגיש הצעה מסודרת".

מנהל בכיר בג.ג אמר עוד כי ג.ג מוצאת עצמה נפגעת על משהו שלא עשתה, והיא קורבן למלחמות בתוך רשות השידור. לדבריו, ג.ג השקיעה באולפן 1, לבקשת הרשות ותוך הסתמכות על הבטחות רשות השידור להארכת החוזה, 600 אלף דולר בציוד אלקטרוני ובבינוי.

"אי אפשר להשוות את האולפן בג.ג לאולפני שביט או מימד", אמרו בג.ג. "שטח האולפן בג.ג גדול משטחם של שני האולפנים יחד. יש באולפן 1 מערכת תאורה בשווי של מיליון דולר. האולפן מושכר עם מושבים חשמליים לקהל בכמויות אדירות. ג.ג היא סטנדרט אחר. נכון שהוא עולה יותר - אבל מקבלים יותר. אנחנו מלאים בשנת 2000, ואם הרשות לא תסגור חוזה עד דצמבר 99', לא יהיו לנו אולפנים להשכיר".

מנכ"ל אולפני מימד, ליאון צימן, אמר, כי מימד תתמודד במיכרז, אם יפורסם. "מימד מריצה בימים אלה את מתחם האולפנים החדש שלה ברמת החייל בת"א, שכולל אולפן של 800 מ"ר המתקדם ביותר בארץ, ציוד סאונד חדש, אולפן נוסף של 150 מ"ר, חדרי הפקה ופוסט-פרודקשן, ושטחי משרדים, 1,000 מ"ר, בהקמה", נאמר.

לא ניתן היה לקבל את תגובת אולפני הרצליה ושביט.« מאת אביבה קרול « פורת היה מנכ"ל אולפני ג.ג «