בקשה לתביעה ייצוגית נגד 7 חברות ביטוח על גביית יתר בביטוח רכב

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה היום (ב') בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד 7 חברות ביטוח בהיקף של 500 מיליון שקל, בטענה לגביית פרמיות עודפות בפוליסות ביטוח לרכבים פרטיים ומסחריים עד 4 טון (נזקי רכוש) ונזקי רכוש לצד ג'.

הנתבעות הן חברות הביטוח: סהר, איילון, כלל, עילית, אררט, ציון ואריה. התובעים הם מיכאל שגב, גיא גיסין, אלדד גיסין וחגי סגל. והם מיוצגים על ידי עוה"ד איתן סגל ורונן גמליאל.

לטענת התובעים, חברות הביטוח לא טורחות ליידע את מבוטחיהן, כי במקרה של תביעה לא ישולמו תגמולי הביטוח לפי ערכו המלא של הרכב במחירון לוי יצחק, שזכה להכרה בפסיקת בתי המשפט כמדד הקובע לערך הרכב. לטענת התובעים, אין חברות הביטוח לוקחות בחשבון בעת קביעת דמי הביטוח משתנים נוספים המשפיעים על ערך הרכב, כגון בעלויות קודמות, שבר ובלאי חריג. אולם מאידך כאשר מתרחשת גניבה או במקרה של טוטאל לוס מפצות חברות הביטוח את המבוטחים בסכומים מופחתים תוך שימוש באמתלות שונות.

התובעים מציינים, כי בעת חישוב דמי הביטוח עושות חברות הביטוח שימוש בערך של הרכב במחירון, ללא הפחתות בגין משתנים מיוחדים ובמקרה של תביעה הן משתמשות, בין היתר, במשתנים הקבועים במחירון כמפחיתים את ערך הרכב על מנת להקטין את סכום הפיצוי המשולם על ידן.

בתביעה נאמר, כי במשך שנים רבות ובחוסר תום לב גבו חברות הביטוח ממבוטחיהן פרמיות עודפות, כאשר אין בכוונתן לשלם את סכום הביטוח הנובע מאותן פרמיות, וזאת תוך אי גילוי הדבר במסגרת המו"מ עם המבוטחים. התובעים מבקשים מבית המשפט לחייב את המשיבות להשיב לכל אחד ממבוטחיהן את סכומי הפרמיות ששולמו על ידו ביתר.

טרם נתקבלה תגובתן של חברות הביטוח. (ת.א 2767/99)« מאת יצחק דנון « בקשה לתביעה ייצוגית נגד 7 חברות ביטוח על גביית יתר בביטוח רכב