ביהמ"ש: פתק ודרישה מילולית מפקיד בנק למסירת כספים - שוד

בית המשפט המחוזי בת"א קבע, כי הגשת פתק לפקיד הבנק בו נרשם "זה שוד" ודרישה מילולית ממנו למסור את הכספים שבקופתו, מהווים עבירת שוד ומדובר באיום לבצע מעשה אלימות שהוא מיסודות עבירת השוד.

השופטת רנה משל (שוהם), דחתה טענה מקדמית שהעלה עו"ד שקלאלר, בא כוחו של יהושע סלהוב (30), תושב בני ברק, לפיה העובדות המפורטות באישום המייחס לו עבירת שוד אינן מהוות עבירת שוד אלא עבירת גניבה.

בכתב האישום נגד סלהוב נטען, כי ביום 26.6.99 הוא הגיע לסניף בנק הפועלים בבני ברק, הציג בפני פקידת הבנק פתק בו היה רשום "זה שוד", אמר לה, כי מדובר בשוד ודרש, כי תעביר לידיו את הכספים שבקופתה.

הסניגור טען, כי לא די באיום ערטילאי ובלתי מסויים, כפי שאירע במקרה הנדון, כדי לקבוע כי מדובר בעבירת שוד.

השופטת ציינה, כי במקרה הנדון לא ביצע הנאשם מעשה אלימות פיזי. אולם, עם זאת, יש לראות במעשיו משום איום לבצע מעשה אלימות.

לדבריה, מסירת הפתק לפקידה, בו נרשם "זה שוד", ואמירה בע"פ כי מדובר בשוד, ודרישה כי תעביר את הכספים שמקופתה, די בהם כדי להביא לכלל מסקנה כי מדובר במעשה אלימות כלפי הפקידה, שכן זו אינה יודעת מהן כוונותיו של הנאשם מלבד רצונו לקבל את הכסף, ואינה יודעת כיצד ינהג הלה אם דרישתו תיתקל בסירוב.

עוד קבעה השופטת, כי עצם השימוש במילה "שוד", כאשר ביצוע מעשי שוד בבנקים אינם לצערנו מחזה נדיר, טומן בחובו גם איום באלימות בהקשר שבו נאמר.« מאת יצחק דנון « ביהמ"ש: פתק ודרישה מילולית מפקיד בנק למסירת כספים - שוד