ביהמ"ש גזר 18שנות מאסר על "אנס היערות" באיזור ירושלים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ה') על עמירם אדרי, שנודע בכינוי "אנס היערות", 18 שנות מאסר בפועל.

אדרי הורשע על-פי הודאתו בביצוע אונס, מעשה סדום ומעשים מגונים ב-8 נערות באיזור ירושלים.

אדרי ביצע את העבירות במהלך החודשים יוני-אוגוסט 98'. הנפגעות היו שמונה נערות צעירות בגילאים 22-16, שבע מהן נערות דתיות תלמידות בית ספר, או לאחר שירות לאומי.

אדרי, בן 25, תושב קריית מלאכי נשוי ואב לבן, נקט שיטת פעולה אחידה. הוא אסף למכוניתו את הנערות בשעות הערב והלילה והציג עצמו בשמות בדויים וכעובד הסוכנות היהודית, או החברה להגנת הטבע. הוא קשר שיחה עם הנערות ובחלק מהמקרים הציע להן עבודה במחנה קיץ או קייטנה, שהוא מארגן במסגרת עבודתו. במהלך הנסיעה, סטה לדרך צדדית ולאתרים מבודדים באיזור פרוזדור ירושלים, בטענה שהוא חייב להגיע למקום במסגרת עבודתו.

אדרי עצר את מכוניתו באיזורים המבודדים ותקף מינית את הנערות. הוא השתמש בכח ובאיומים, על מנת להכניע את קורבנותיו. במקצת המקרים הפגינו המתלוננות תושיה והצליחו להימלט מהרכב ומאדרי.

במהלך המשפט, העידו עדי אופי על מעשי חסד שעשה אדרי ותיארו אותו כאדם טוב לב, הנחלץ לעזרת הזולת. חלק מעדי ההגנה העידו על ילדותו הקשה.

סניגורו, עו"ד יעקב רובין ביקש מבית המשפט לגזור על אדרי תקופת מאסר קצרה, במהלכה הוא יעבור טיפול פסיכולוגי אינטנסיבי, על מנת לשקמו.

בא כח המדינה, עו"ד אברבנאל, טען, כי מדובר בעבריין מין סידרתי, ממנו נשקפת סכנה חמורה לציבור. לדבריו, אדרי הוא פסיכופט אגוצנטרי, האדיש לסבל הזולת וגם כיום אינו חש אמפתיה לקורבנותיו.

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, יעקב צמח, מרים נאור ומוסי ארד, גזרו על אדרי 18 שנות מאסר. השופטים הדגישו, כי רק בשל הודאתו של אדרי, שמנעה מקורבנותיו את החווייה הקשה של חזרה על מוראות הפשע בעדות בבית המשפט, אין הם מטילים על אדרי את מלוא העונש הראוי.

"הנאשם חטף 8 נערות צעירות ועשה בהם מעשים מיניים קשים. אין ספק כי הוא פצע את נפשן, פגע ברוחן וחיבל בהווייתן. מי חכם וידע היום לאן יובילו הטראומות הקשות של 8 הנערות מאירוע נורא זה, אם תהיה להן תקנה ומה המחיר שישלמו מעתה באורחותיהן".

"מאורעות לילה זה ירדפו אותן, מן הסתם, עד סוף ימיהן. כל נערה ונערה היא עולם ומלואו. המתעלל מינית בשמונה נערות אין דינו כדין המתעלל באחת או שתיים. גם ברור מהראיות, כולל אלה שהוגשו מטעם הנאשם, כי הנאשם מסוכן לציבור וכי יש חשש של ממש שיחזור לסורו, אם יימצא מחוץ לבית הכלא. הציבור זכאי להגנה מפניו".

« (עתי"ם) « ביהמ"ש גזר 18שנות מאסר על "אנס היערות" באיזור ירושלים «