עובדי מדינה יוכלו לפדות מניות החברה למפעלי כלכלה/תרבות

עובדי מדינה, המחזיקים במניות החברה למפעלי כלכלה ותרבות, יוכלו לפדות את מניותיהם בעקבות פסק דין שניתן על ידי השופט משה רביד, בבית המשפט המחוזי בירושלים. פסק הדין התקבל בהסכמה בין החברה למפעלי כלכלה ותרבות, שיוצגה על ידי עוה"ד עופר פיינשטיין ואברהם הררי, לבין רשם החברות.

החברה למפעלי כלכלה ותרבות היא חברה ממשלתית מעורבת. בין שירותי הרווחה מפעילה החברה נופשונים לעובדי המדינה, ביטוחי שיניים, ביטוח תאונות אישיות ועוד. החברה מימנה את פעולותיה על ידי מכירת מניות לעובדי המדינה.

עובד מדינה אשר קיבל שירותים מהחברה יכול היה לעשות זאת רק אם רכש מנייה בחברה. החברה היא הבעלים של מרכזי נופש לעובדי המדינה וכן מחזיקה %50 בבנק יהב ובקרן השקעות רחבה.

במהלך השנים נהגה החברה לפדות את המניות לזכאים בערכן הנומינלי ע"י הנפקת מניות חדשה. לאחר כניסת חוק ני"ע נאסר על החברה להמשיך ולהנפיק מניות חדשות מאחר שמניותיה אינן סחירות.

כתוצאה מאי פידיון המניות נוצר לחץ ציבורי, שכלל פניות למבקר המדינה ולוועדת הביקורת של הכנסת. בעקבות כך פנתה החברה לביהמ"ש בבקשה להפחת הון המניות על מנת שיתאפשר לה לפדות את מניותיה מידי הזכאים. לחברה כ-150 אלף מניות.

הבקשה אושרה על דעת רשם החברות שהודיע כי איננו מתנגד להסדר המוצע. סך התשלום לזכאים, במידה ויפדו את כל המניות, עומד על כ-7 מיליון שקל.« מאת שמואל דקלו « עובדי מדינה יוכלו לפדות מניות החברה למפעלי כלכלה/תרבות