זהו, סוף העולם הגיע

מיקי עיניים כחולות (ארה"ב, 1999). אחרי ההצלחה של קומדיית המאפיה "בואו נדבר על זה", מגיעה אלינו קומדיית מאפיה נוספת. הפעם, במקום פסיכיאטר, מתעמת אנגלי תמים עם המאפיה האימתנית של ניו-יורק.

האנגלי הוא לא אחר מאשר יו גרנט. אחרי שנח מג'וליה רוברטס ב"נוטינג היל", הוא מופיע בדמותו של מייקל פלגייט, שמציע נישואין לנערה אמריקנית בשם ג'ינה (ג'יין טריפלהורן).

אבל פלגייט לא יודע עדיין מי הוא אביה של ג'ינה, שאינו אלא פרנק (ג'יימס קאן), מראשי המאפיה בניו-יורק. עד היום נאלצה ג'ינה לוותר על מחזריה, פשוט משום שהדון משדך אותם אוטומטית לעסקי המשפחה.

האם מייקל האנגלי יצליח במקום שכל-כך הרבה אמריקאים נכשלו? קלי מקיין ביים, על-פי תסריט מאת רוברט קואן. אורך הסרט 100 דק'.

סוף העולם (ארה"ב, 1999). זהו. סוף העולם הגיע. כשהסרט הזה עולה על המסכים שלנו, נותרו לעולם, סליחה, למילניום, שלושה שבועות בסך הכל. לא רק באג אלפיים מאיים על העולם. לפי פלגים מסוימים בנצרות ייתכן שהאנטי-כריסטוס, בכבודו ובעצמו, יצליח סוף סוף להגשים את שאיפתו ולהשליט את מלכות הרוע על העולם כולו.

השטן בגרסה הקולנועית הזאת נכנס לגופו של גבריאל בירן, וכל זאת כדי שהוא יוכל להביא לעולם, יחד עם כריסטין, שנבחרה על-ידי ההשגחה השטנית לשמש בת זוגו של לוציפר, את האנטי-כריסטוס.

את כריסטין מגלמת רובין טוני, ואת האדם שיציל את העולם כולו, שעות ספורות לפני תום המילניום השני, מגלם ארנולד שוורצנגר, הרובוט הקולנועי המנוסה ("שליחות קטלנית" על שני חלקיו), שגבר על כל הרשעים שבעולם. נותר לו רק לנצח את השטן ולהביא גאולה לאנושות. פיטר הראמס צילם וביים, אורך הסרט 112 דקות.

ענק הברזל (ארה"ב, 1999). הענק הזה הוא רובוט בגובה של 15 מטר, אבל בניגוד למצופה, יש לו לב זהב, הוא סקרן והוא מחפש נואשות אוכל... פשוטו כמשמעו.

הענק הוא גיבורו השני של סרט הילדים הזה. הגיבור הראשון הוא הוגארת בן ה-9. הימים הם ימי המלחמה הקרה, 1957. האווירה הולידה פחד בלתי נשלט מזרים, במיוחד אם הם דמו לרוסים. זו היתה גם השנה שלחלל נשלח הקוסמונאוט הראשון בהיסטוריה, יורי גאגרין, הרוסי.

על רקע זה כתב המשורר האנגלי, טד יוז, את סיפור הילדים "איש הפלדה", עליו מתבסס הסרט. ספרו של יוז פורסם ב-1968, בעקבות התאבדותה של אשתו, המשוררת סילביה פלאת. הסיפור נועד להרגיע את נפשם הסוערת של שני ילדיהם.

יוז ביקש בסיפורו להדגיש הן את חשיבות החיים באשר הם, והן את חשיבותה של הידידות בין בני האדם. האם הידידות בין הוגארת הקטן לרובוט הענק איננה החזרה הכללית לקראת "אי.טי" של שפילברג?

זהו סרט אנימציה שביים בראד בירד והוא מוצג אצלנו מדובב לעברית. בין הקולות אפשר לזהות את אפי בן ישראל, דניאל מגון ודלית שחף. אורך הסרט 87 דקות.

« נסים דיין « זהו, סוף העולם הגיע «