הלווית ספרא הביאה לז'נבה דמויות-מפתח בעולם הכספים

מזכ"ל או"ם לשעבר דה קוויאר ואלי ויזל ישתתפו בטקס לזכר המנוח הערב * שר החוץ דוד לוי ייצג את הממשלה *אין התקדמות בחקירה

בני משפחה וחברים ודמויות מפתח בעולם הפיננסיים הבינלאומי נאספו היום (ב') בג'נבה לקראת הלווית הבנקאי אדמונד ספרא, שמת מחנק במהלך שריפה מסתורית שפרצה בביתו במונקו ביום ו'.

על רקע מאמצי החוקרים לפרוץ את המסתורין האופף את מותו של הבנקאי החולה וחשוך הילדים, מעריכים עיתוני שווייץ, הגדושים במודעות אבל מטעם בני משפחה ומקורבים, כי מותו של הבנקאי נגרם על רקע מעורבות של גורמים פנימיים.

בשריפה שגרמה למותו של ספרא בשבת לפנות בוקר נספתה גם עוזרתו הפיליפינית. עוזר אחר, המתואר כעד היחידי לאירועים, טוען כי שני תוקפים חמושים בסכין חדרו לביתו המאובטח של ספרא במונטה קרלו בטרם החלה האש.

דובר ריפבליק בנק אוף ניו יורק בג'נבה מסר שהטקס לזכרו של ספרא שהיה אמור להתקיים במקור בירושלים יתקיים במקום זאת בבית כנסת בז'נבה. לדבריו, ישתתפו בטקס היסטוריון השואה אלי ויזל, המזכ"ל לשעבר של האו"ם, חביאר פרז דה קוויאר, כמו גם דמויות בולטות העולם הפיננסים.

דובר רשות שדות התעופה של ז'נבה אישר הבוקר את הגעתו של שר החוץ דוד לוי לז'נבה. לא ידוע על עוד דמויות ממשל ישראלי האמורות להגיע להלוויה. עם זאת, הביעו גורמים פוליטיים בארץ , כמו גם דמויות מפתח בעולם הפיננסים את השתתפותם בצער המשפחה.

שלושה מטוסים יצאו אמש מניס לז'נבה, כשהם נושאים את גופתו של המנוח, בני משפחה ומקורבים אחרים. ההלוויה התקיימה ב-10 בבוקר. מסיבות לוגיסטיות לא ניתן היה לקיים את ההלוייה בירושלים, כמתוכנן.

למרות שמהנתיחה לאחר המוות עולה כי ספרא, שסבל ממחלת פרקינסון ועוזרתו ויויאן טורנט (52) מתו מחנק כתוצאה משאיפת עשן, עדיין חלוקות בדיעותיהן הרשויות לגבי הגרסאות הסותרות באשר להשתלשלות האירועים שהובילה למותו של הבנקאי.

עוזרו של ספרא, המאושפז בבית החולים עם פצעי דקירה, מסר למשטרה כי שתי תוקפים פרצו לדירה, בעוד שטורנט, שביצעה שש שיחות מהטלפון הסלולרי שלה בטרם מותה, דיברה על איש אחד שחדר לדירה.

"כניסתם של אנשים מבחוץ ופציעתו של העוזר הן הסוגיות שעדיין מטרידות אותנו", מסר התובע. כאשר נשאל האם בודקים החוקרים את מעורבותה של המאפיה הרוסית במותו של הבנקאי, כפי שעלה מהפירסומים הראשונים בפרשה, אמר התובע כי אין לו מידע העשוי לאשר או לשלול אפשרות כזו.« שירות רויטרס, ז'נבה « הלווית ספרא הביאה לז'נבה דמויות-מפתח בעולם הכספים « מזכ"ל או"ם לשעבר דה קוויאר ואלי ויזל ישתתפו בטקס לזכר המנוח הערב * שר החוץ דוד לוי ייצג את הממשלה *אין התקדמות בחקירה