דני גולדשטיין: ראש זהב, ידי זהב

לפני שאמדוקס עברה אותו בסיבוב, לדני גולדשטיין היה בית התוכנה הגדול ביותר בארץ. פעם גם היו לו חלומות על תקשורת. הוא יזם והקים את אלייטק, שהייתה החברה הראשונה שהתחרתה בבזק בתחום הנס"ר, וגם את החברה הבת שלה, אדיר תקשורת, שנגסה בנתח התקשורת הבינלאומית של בזק באמצעות כרטיסי חיוג.

גולדשטיין היה מעורב, ונכשל, גם במיכרז לתקשורת בינלאומית. אבל בדבר אחד הוא איכשהו לא נכשל מעולם - בעשיית כסף. ההתחלה היתה ב-82', כאשר פורמולה הוקמה כבית תוכנה על ידי גולדשטיין ויוסי גלאון. הלקוח הראשון הגדול היה בזק, שפורמולה משמשת עד היום כספק התוכנה החשוב ביותר שלו. אחר כך באו גם לקוחות אחרים.

ב-87' החלה פורמולה לאמץ אסטרטגיה של צמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות. הרכישה הראשונה היתה של חברת התוכנה פרוייקטה, ואחרי כן נרכש השלד הבורסאי של אלייטק, שהפך להיות המנוף לעסקי התקשורת של החברה (שגוועו עם השנים). ב-91' החלו גיוסי ההון מהציבור. המוטו של גולדשטיין אומר, שהמנוף לצמיחה נמצא בשוק ההון, בתנאי שלא מסתפקים בצמיחה פנימית מקסימלית של %15 בשנה. חברות רבות חולמות על צמיחה בשיעורים כאלה. לגולדשטיין זה פשוט לא מספיק.

גולדשטיין נחשב כמי שיש לו ראש של זהב וידיים של זהב. הראש, כדי לחשוב לפני כולם ולהיכנס לתחום הנכון בזמן הנכון. הידיים, כדי לבצע את המהלכים הנכונים ולגרוף את הרווחים. כך היתה פורמולה בין הראשונות בישראל שזיהתה את השוק הטמון בבעיית באג 2000, ועל זה נבנתה חברת קריסטל שהתמחתה בתחום והונפקה בארה"ב. גודשטיין זיהה גם את שוק הבילינג של תחום הטלוויזיה בכבלים, הקים את וויזטק, הנפיק אותה בארה"ב בהצלחה גדולה ומכר אותה ברווח של מאות אחוזים לקונוורג'ס האמריקנית.

רכישת השליטה במשוב, וכתוצאה מכך במג'יק ובפורטל וואלה, היא עוד פרויקט משולב של הראש והידיים של גולדשטיין. החברה היתה על הקרשים, ועתה, לאחר שנה של הכוונת מדיניות על ידי גולדשטיין, היא עלתה לעננים ונחשבת לסיפור הצלחה מקצועי וכלכלי.

« אפי לנדאו «דני גולדשטיין: ראש זהב, ידי זהב «