פרופ' דן ירון ירה למוות באשתו החולה באלצהיימר - והתאבד

"אהבתי אותה אהבת נפש. היא היהלום שבכתר", הוא הסביר ב-13 מכתבי פרידה לבני משפחתו וחבריו

פרופ' דן ירון, בן 77, מרצה לכלכלה חקלאית בפקולטה לחקלאות ברחובות, ירה ברעייתו גיזה, חולה במחלה סופנית (אלצהיימר), הרג אותה ושם קץ לחייו. בנם של השניים, איתמר, נהרג במלחמת יום הכיפורים ברמת הגולן.

את גופות בני הזוג מצאה המטפלת של האשה בחדר השינה בביתם שברחוב פרוג ברחובות. למטפלת, שהגיעה בבוקר, לא פתחו את הדלת, ולכן היא התדפקה על דלת השכנה ממול שמסרה לידיה את המפתח. כאשר נכנסה לדירה, היא גילתה את המחזה הנורא, והזעיקה את כוחות ההצלה ואת המשטרה. רופא מד"א שהוזעק למקום קבע את מותם של השניים.

מפקד משטרת מרחב השפלה, נצ"מ חיים כהן, אמר בזירת האירוע, כי "סמוך לשעה 8.00 בבוקר הגיעה המטפלת, כמדי יום, לביתם של בני הזוג ירון. כשנכנסה המטפלת לדירה גילתה את האשה כשהיא במיטתה ללא רוח חיים. לידה היה בעלה, גם הוא ללא רוח חיים. מחקירה התברר כי האיש ירה ברעייתו ואחר-כך שם קץ לחייו".

"מדובר במקרה ברור של רצח והתאבדות. השכנים לא שמעו קולות ירי וזה מעט מפתיע. פרופ' ירון הותיר מכתבים המעידים על תכנון המעשה לפרטיו, בשל ההיתדרדרות במצב בריאותה של אשתו".

נצ"מ כהן הוסיף, כי מהחקירה עולה, שהירי בוצע מאקדח שהוחזק ברישיון ע"י הבעל.

פרופ' ירון הותיר אחריו 13 מכתבים למשפחתו, לחבריו ולחברים לעבודה, בהם פירט את תוכניתו. הוא הדגיש, כי אהב את רעייתו אהבת נפש. באחד המכתבים אף כינה אותה "היהלום שבכתר".

במכתבים אחרים השאיר פרופ' ירון הוראות, בין היתר, כסף לתשלום לגנן שיטפל בקבר הבן שנפל, פיצויים למטפלת וכסף להמשך הטיפול בהנצחת לוחמי גולני שנפלו במערכות ישראל, כפי שהוא נהג לעשות כפעיל בעמותה.

שכנה המתגוררת מול ביתם של בני הזוג ירון סיפרה, תוך שהיא ממררת בבכי, כי "הם היו זוג נהדר. הוא היה פרופ' לכלכלה והיא היתה מורה וסגנית מנהלת בבית הספר 'בן צבי' ברחובות. הם היו אהודים על תלמידיהם, אנשים מקסימים שעזרו לזולת. לפני ימים אחדים נכנס דן לביתי ושאל אותי אם יש לי את המפתח של הבית שלו. הוא גם בא אלי ואמר לי שלום. לא קישרתי. רק עכשיו אני מבינה. קשה לעכל למה זה קרה. אני לא מאמינה".

פרופ' דן ירון נפרד בסוף השבוע גם מהמטפלת ואף נישק אותה, אבל היא לא חשדה בעתיד לקרות. רק בדיעבד התברר לה שהוא נפרד ממנה לתמיד והודה לה על עזרתה.

בני הזוג ירון הותירו אחריהם שני בנים, גיורא ואורי. גיורא היה בעבר מנכ"ל חברת "אינדיגו" וכיום הוא עוסק בהיי-טק.

« (עתי"ם) « פרופ' דן ירון ירה למוות באשתו החולה באלצהיימר - והתאבד « "אהבתי אותה אהבת נפש. היא היהלום שבכתר", הוא הסביר ב-13 מכתבי פרידה לבני משפחתו וחבריו