קיטאל ויתרה על רווח של 10 מיליון דולר בלוס-אנג'לס

חברת קיטאל, בשליטת לוי קושניר, הודיעה היום (א') כי לאחר בדיקה מחודשת של כל ההיבטים הקשורים לעיסקת מכירת נדל"ן בלוסאנג'לס לחברה האמריקאית קוסטקו, החליטה שלא להשלים את העיסקה עם קוסטקו - ובמקומה, לבנות על הקרקע פרוייקט ולהשכירו.

משמעותה של ההודעה היא ויתור על רווח של 10 מיליון דולר מצד קיטאל, המחזיקה %51 ממניות בעלת הנכס, חברת קיטאל פיקו. ביתרת המניות מחזיק בעל השליטה בקיטאל, לוי קושניר.

במהלך אפריל 99' הודיעה קיטאל כי קיטאל פיקו חתמה חוזה עם קוסטקו למכירת הנדל"ן בלוס-אנג'לס תמורת 35 מיליון דולר, ברווח של 20 מיליון דולר למוכרים. קוסטקו, שהפקידה 10 מיליון דולר על חשבון העיסקה, קיבלה כעת את כספה חזרה.

קיטאל פיקו רכשה מגרש בלוס-אנג'לס לפני כ-3 שנים ובתחילת 98' רכשה מגרש נוסף, צמוד. בעיסקה עם קוסטקו אמור היה להימכר המגרש הראשון בשלמותו, וכן חלק מהמגרש השני, יחד עם מלוא זכויות השכירות, וזאת במסגרת חוזה שנחתם עם רשת הענק האמריקאית הום דיפו.

לפנים איכלס המיתחם בלוס-אנג'לס את חברת ה"עשה זאת בעצמך" הפרטית של קושניר, בילדרס דיסקאונט. ערב חתימת הסכם המכירה לקוסטקו, הושכר עיקר השטח להום דיפו, שתתפוס את מקומה של בילדרס דיסקאונט (קושניר, בעל הרשת המתפנה, זכה לפיצוי נאה). חוזה השכירות עם הום דיפו וחוזה נוסף שאמור להיחתם עם פדרל אקספרס, אמורים להניב דמי שכירות שנתית של 4 מיליון דולר לתקופה של 15 שנה. החברה המשותפת לקיטאל ולקושניר, קיטאל פיקו, מעריכה כי יתרת השטחים שייוותרו בפרוייקט, לאחר ההשכרה להום דיפו ולפדרל אקספרס, תניב כ-2 מיליון דולר בשנה.

חברת ההשקעות קיטאל, שפועלת בתחומי הנדל"ן המניב והמלונאות, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 99' בהפסד של 8.4 מיליון שקל לאחר הפסד של 30.6 מיליון שקל בשנת 98'. בסוף ספטמבר עמד הגירעון בהון החוזר של החברה על 47 מיליון שקל, ובהון העצמי על 4.7 מיליון שקל.

הסיבות העיקריות להפסדי החברה היו המתון בענף הנדל"ן, הפסדי חברת המלונאות מלונות הים התיכון, הפסדים בתחום המתכות והוצאות מימון גדולות. לאחרונה הכניסה קיטאל את אורי קויאטק, לשעבר מנכ"ל אלקו החזקות, כשותף בחברה הבת העיקרית שלה, נחושתן השקעות.

« שי שלו « קיטאל ויתרה על רווח של 10 מיליון דולר בלוס-אנג'לס «