נסגרה עיסקת קריאו-סאיטקס

קריאו רכשה את חטיבת קדם הדפוס תמורת %30 ממניותיה בשווי 480 מיליון דולר

העיסקה בה רכשה חברת קריאו הקנדית את חטיבת קדם הדפוס של סאיטקס תמורת %30 ממניות קריאו נסגרה. שווי העיסקה מוערך בכ-480 מיליון דולר.

בעקבות העיסקה, תהפוך סאיטקס לבעלת המניות הגדולה בקריאו והיא תמנה נציגים בדירקטוריון החברה. ככל הנראה, יו"ר דירקטוריון סאיטקס ומנכ"ל כלל תעשיות, רימון בן-שאול, שיזם את העיסקה, יישב בדירקטוריון קריאו, יחד עם מנכ"ל סאיטקס, יואב שלוש. דוברת סאיטקס סירבה לאשר או להכחיש את הידיעה.

קריאו וסאיטקס עוסקות בדפוס דיגיטלי וביישומי קדם דפוס. קריאו, שהוקמה ב-85' על-ידי הישראלי לשעבר, דניאל גלברט, מחזיקה %50 מהשוק העולמי בתחום. סאיטקס, באמצעות מערכת הלוטם שפיתחה, מחזיקה ב-%20 מהשוק. מיזוג החברות בתחום הקדם דפוס נותן להן שליטה בשוק העולמי. ככל הנראה, מטרת העיסקה היא להשביח את מוצרי שתי החברות ולהגדיל את נתח השוק של החברה הממוזגת.

העיסקה משקפת את האסטרטגיה של סאיטקס, עליה מסר בן-שאול לפני כחודשיים, למקד את תחומי פעילותה של סאיטקס, במטרה להתייעל ולהעניק תמורה גדולה יותר לבעלי המניות.

ככל הידוע, בעתיד הקרוב לא צפויים שינויים באסטרטגיה העסקית של החברה או צמצום בכוח אדם. סאיטקס תמשיך לפעול בתחומי פעילות נוספים שלה, ובהם מדפסות דיגיטליות מהירות, מכונות דפוס ודפוס רחב פורמט.

לפני 10 ימים הושלמה רכישת %6.6 ממניות סאיטקס על-ידי כלל תעשיות. בעלות השליטה בסאיטקס הן כלל תעשיות ודיסקונט השקעות, המחזיקות יחד, בחלקים כמעט שווים, %40 ממניותיה. בסוף השבוע סאיטקס נסחרה לפי שווי שוק של 682.5 מיליון דולר, וקריאו נסחרה לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר.« מאת קרן צוריאל « נסגרה עיסקת קריאו-סאיטקס « קריאו רכשה את חטיבת קדם הדפוס תמורת %30 ממניותיה בשווי 480 מיליון דולר