כל מה שאוהבי חנוך מאחלים לעצמם

שלום חנוך, האנגר 11, נמל תל-אביב.

כל מוצאי שבת, בנמל תל-אביב, שלום חנוך בשירים ישנים וחדשים, כשלצידו רוני פיטרסון, ארז נץ, משה לוי, ירוסלב יעקובוביץ', ישראל נחום. במופע הבכורה חנוך מארח את אביב גפן. בהמשך, יבואו אחרים.

יוסי חרסונסקי ("מעריב"). את סדרת ההופעות הנוכחית חרסונסקי מכנה ה"קאמבאק הנצחי" של חנוך. ו"הוא מזמין עזרה מידידים. אביב גפן, כמנה ראשונה בסידרה, סיפק מומנטים יפים של החנפה". כשחנוך ביצע את שירו של גפן "האם להיות בך מאוהב" הוא לא שכח לציין את נדירות המקרים בהם הוא שר שירים של אחרים. והשיר "זכה לעומק שלא שמענו אצל גפן, והיו גם דואטים יפים של פירגון הדדי".

הקהל, לאור נרות, כלל אנשים בסוף שנות ה-20 שלהם עד אמצע 40. המופע כלל "שירים מכל התקופות, מכל התקליטים, מכל הדיסקים. שומדבר חדש, שומדבר מסעיר. כבר היינו בסרט הזה". ובכל זאת "זה חנוך הישן והטוב, של בלדה רומנטית, רוקנרול רוגש, שיר מחאה רועם ובלוז מבדר". המופע מכיל "סלט מכל התקופות - עד הסוף", והסך הכל מתחבר "למופע רוק מענג" ב"אווירה נפלאה".

גידי אביבי ("הארץ") טוען, שניכר על חנוך ש"הוא אוהב לארח". אחרי אריאל זילבר בפסטיבל ערד ב-1998 וריטה ורמי קליינשטיין בפסטיבל ישראל האחרון, חנוך מארח במופע הפתיחה של הסדרה את אביב גפן. בהמשך יגיעו ארקדי דוכין, קורין אלאל ורבים אחרים.

"מופע הבכורה סבל אמנם מכמה ליקויים, מבעיות סאונד ותאורה ועד לבחירה לא תמיד מנומקת של סדר השירים. המופע גם לא סיפק הצדקה אמנותית של ממש להופיע לפני קהל שיושב ואוכל". ובכל זאת, "היו בו לא מעט רגעים יפים", ש"רמזו על ההבטחה הגדולה של הסדרה: היא אינה אמורה להסתפק בנוסטלגיה; היא מעניקה לו ולנו הזדמנות יפה לכתוב מחדש על הבמה את ספר השירים העשיר ביותר של הרוק הישראלי".

עדי גולד ("ידיעות אחרונות") טוען, ש"במבחר האופציות התרבותיותבידוריות של היום, הופעה של חנוך היא כמעט אלטרנטיבה". הקהל שלו "לא מגיע כדי לקבל הפתעות" ו"גם חנוך כבר מזמן לא נמצא בשלב של להפתיע". חנוך מבצע את "ה-שירים, חומר משלל תקופותיו, בביצועים מלהיבים במיוחד". החל ב"אבשלום, דרך "אדם בתוך עצמו" ועד לשירים שכתב בשנות ה-90. "הכל נשמע מיומן ומשומן. העיבודים לא מתחכמים, ישירים, נאמנים למקור".

יחד עם אביב גפן הם מבצעים ארבעה שירים. "לחלק הקצר של גפן אין כמעט משקל אמנותי, אבל הוא תורם לאיזון המופע" ואת הביצוע של חנוך ל"האם להיות בך מאוהב" של גפן "ראוי לתעד". בסך הכל, על-פי הפעם הראשונה, נראה ש"הופעות החורף של חנוך הן הדבר הכי טוב, שמי שאוהב חנוך יכול לאחל לעצמו עכשיו".

בקיצור: חנוך הישן והטוב. לא מפתיע, במובן הטוב של המלה.

« נילי ברקן « כל מה שאוהבי חנוך מאחלים לעצמם «